مقالات

بخش کشاورزی در استان کردستان

در استان کردستان ، مهمترین بخش اقتصادی مربوط به بخش کشاورزی است که می‌توان در این بخش اشتغالزایی خوبی را ایجاد کرد.

در این سری از مقالات رسان آب به سراغ  استان کردستان می رویم و به بررسی بخش کشاورزی در این استان می پردازیم . با ما همراه باشید .

استان کردستان دارای ظرفیت‌ها و مزیت‌های زیادی در بخش کشاورزی است و درآمد و معیشت قشر زیادی نیز بستگی به این بخش دارد . که در سالیان اخیر نیز با ورود علم و تکنولوژی و بهره‌مندی از تجهیزات نوین، کشاورزی استان کردستان هم از لحاظ کمی و هم از نظر کیفی در مسیر پیشرفت قرار گرفته است. به طوری که این استان در تولید برخی محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی در کشور صدرنشین است .

یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد . که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل می‌دهد. ۹۶ درصد سطح اراضی کشاورزی این استان معادل از ۷۹۱ هزار و ۹۷۰ هکتار به کشت سالانه محصولات زراعی و سطح آیش(بدون کشت) و چهار درصد به عبارتی ۵۲ هزار و ۶۷۰ هکتار آن هم به اراضی باغی اختصاص دارد . که از ۷۹۱ هزار و ۹۷۰ هکتار اراضی زیر کشت محصولات زراعی استان کردستان ۸۷ درصد دیم و فقط ۱۳ درصد آن آبی است. که سالانه حدود ۲۱۱ هزار و ۲۶۸ هکتار از اراضی دیم به ویژه در شرق، شمال شرق و شمال استان به طور آیش در تناوب زراعی قرار می‌گیرد.

بر اساس آخرین عملکرد سالانه یک میلیون و ۷۵۴ هزار تن محصول زراعی و ۴۴۳ هزار تن محصول باغی در استان تولید می شود.

صدرنشینی استان کردستان در تولید برخی محصولات کشاورزی

استان کردستان مقام سوم کشوری تولید گندم ، رتبه پنجم تولید سیب زمینی ، مقام سوم تولید نخود، رتبه اول در تولید توت فرنگی و مقام دوم تولید انگور دیم را در کشور دارد.همچنین این استان در تولید گردو مقام دوم، در تولید «به» رتبه سوم، در تولید آلبالو مقام سوم، در تولید گیلاس مقام چهارم و در تولید هلو و شلیل رتبه هشتم را در بین استان های مختلف کشور به خود اختصاص داده است.

که عمده‌ترین بخش های تولید محصولات کشاورزی در کردستان، در شهرستان‌های قروه، بیجار، کامیاران و مریوان واقع شده است و مستعدترین اراضی کشاورزی این استان را تشکیل می‌دهند.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *