مقالات

تولید محصول استراتژیک گندم در استان کرمان

در استان کرمان ۵۴ نوع محصول زراعی در سطح ۱۲۷هزار هکتار کشت که منجر به تولید ۱هزار و۴۶۰  تن محصول می‌شود. گندم را می توان از عمده ترین محصولات زراعی استان کرمان برشمرد .از مناطق عمده کشت گندم در استان کرمان می توان منطقه ارزئیه بافت و شهرستان های رودبار جنوب،قلعه گنج،کهنوج و بردسیر را نام برد .

در استان کرمان ( به جز منطقه جنوب) ۳۵هزار و۱۰۰هکتار از سطح زیر کشت به گندم اختصاص دارد . که از این ۳۴ هزارهکتار با عملکرد چهار و نیم تن در هکتار حدود ۱۵۴هزار و۶۶۴ تن گندم تولید شود.  در مناطق سردسیری بهترین زمان برای کشت گندم از اول مهرماه تا پانزدهم مهر ماه و در مناطق گرمسیری از نیمه دوم مهرماه تا پانزدهم آبان ماه است.

تولید گندم در جنوب استان کرمان

جنوب کرمان یکی از مناطق مستعد کشاورزی در کشور است . که بخش زیادی از اراضی و زمین های کشاورزی به کشت گندم اختصاص دارد و امکان توسعه کشت گندم نیز در این مزارع وجود دارد.گندم تولیدی در جنوب استان کرمان ، محصولی باکیفیت بالا و ارگانیک است.  در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان محصول گندم در سطح ۴۰ هزار و ۶۲۰ هکتار کشت می شود که  تولید بیش از ۱۷۰ هزار تن از این میزان سطح زیر کشت بدست می آید. شهرستان قلعه گنج یکی از مراکز مهم تولید گندم در منطقه است. از سطح زیر کشت ۱۸ هزار هکتار از مزارع گندم قلعه گنج ۵۰ هزار تن گندم برداشت می شود.رقم گندم کشت شده در شهرستان قلعه گنج، چمران٢ است ، که با توجه به شرایط این منطقه مناسب به شمار می‌رود.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *