مقالات

تولید محصول گندم در استان اردبیل

استان اردبیل در تولید محصول گندم از مناطق مهم کشور به شمار می رود.بارش‌های جوی مناسب، این استان را مستعد کشت دیم غلاتی نظیر گندم و جو نموده است.این محصول غالباً به‌صورت دیم کشت و کار شده اما به‌صورت جزئی به روش آبی نیز کاشت می‌گردد. استان اردبیل با تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم، ۷۵۰ هزار تن سیب زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، سهم عمده‌ای در تامین نیاز به محصولات کشاورزی کشور را دارد.

در این سری از مقالات رسان آب تولید محصول گندم در استان اردبیل را بررسی خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

گندم، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد. محصول گندم در ۲۷۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل کشت می شود . که شامل ۲۲۲ هزار هکتار مزارع دیم و ۵۲ هزار هکتار  مزارع آبی می شود . که از این سطح زیر کشت حدود ۳۷۰ تا ۳۹۰ هزار تن محصول گندم در اراضی زراعی استان اردبیل برداشت می شود.

در سال های گذشته میزان تولید گندم در استان اردبیل  تا سطح ۶۰۰ هزار تن نیز افزایش یافته بود . ولی به علت بروز خشکسالی و وضعیت جوی نامناسب و نیز نامتوازن بودن میزان و زمان بارش، طی چند سال اخیر میزان تولید گندم در این استان بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

در حال حاضر در سطح استان اردبیل ۴۴ مرکز خرید گندم وجود دارد . که از این تعداد ۲۹ مرکز مشغول خرید گندم از زارعین در شهرستان‌های گرمی، بیله سوار، پارس‌آباد، مشکین‌شهر و خلخال هستند.

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *