مقالات

جایگاه استان خراسان شمالی در تولید محصولات کشاورزی

استان خراسان شمالی با توجه به شرایط اقلیمی موجود خود ، تولید کننده انواع محصولات سردسیری و نیمه گرمسیری در کشور می باشد. در استان خراسان شمالی ۵۹ محصول شامل  ۳۳ محصول زراعی و ۲۶ محصول باغی ساختار اصلی تولید کشاورزی را تشکیل می‌دهد.

با توجه به شرایط اقلیمی خراسان شمالی انواع محصولات سردسیری شامل غلات، چغندرقند و محصولات نیمه گرمسیری شامل برنج و پنبه و از محصولات باغی گردو گیلاس، سیب، پسته وحشی و زیتون دراین استان به عمل می آید. بیشتر سطوح اراضی آبی خراسان جنوبی به کشت محصولاتی از قبیل غلات (گندم و جو) ، گیاهان صنعتی (پنبه، چغندرقند، آفتابگردان) و محصولات علوفه‌ای (یونجه ، ذرت) اختصاص دارد. همچنین عمده باغ های  این استان شامل انگور، سیب، گردو، گیلاس و آلبالو می باشد.

از مجموع محصولات تولیدی استان خراسان شمالی ۱۶۳ هزار تن مربوط به محصول انگور، ۶۴ هزار و ۶۲۶ تن سیب و پنج هزار و ۷۶۲ تن گیلاس  است. که رتبه های کشوری این محصولات به ترتیب هفت، ۱۲ و ۱۵ است. همچنین خراسان شمالی در تولید زعفران  و در تولید انواع توت و توستان در سطح کشور جایگاه سوم را دارا می باشد.

در این استان سالانه بیش از ۶ هزار تن گلابی، دو هزار و ۴۷۸ تن آلو و هزار و ۳۰۷ تن انواع گیاهان دارویی تولید می شود .که به ترتیب در جایگاه هشت، ۱۶ و ۲۱ کشوری قرار دارد.  زیتون، بادام، پسته، آلبالو، هلو، شلیل، شفتالو، انجیر، انار، شاه توت، به، سنجد و گوجه سبز، نیز از دیگر تولیدات باغی استان خراسان شمالی می باشد . همچنین سالانه حدود ۱۵ هزار تن محصول گلخانه ای نیز در این استان تولید می شود .که از این نظر نیز در رده ۱۸ کشوری قرار داریم.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *