مقالات

خراسان رضوی مهمترین بخش تولید کشاورزی کشور

بخش کشاورزی خراسان رضوی به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین بخش تولیدی کشور با برخورداری از ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های وسیع می باشد .که یکی از پایه‌های اقتصادی و حیاتی ناحیه خراسان رضوی محسوب می‌شود.که هر سال علاوه بر رشد در بخش‌های زراعی، دامی و باغی ،سهم بسیار در تامین و تولید محصولات مورد نیاز سایر استان‌ها نیز دارد.خراسان رضوی دارای یک ‌میلیون هکتار سطح زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی آبی و دیم با هشت میلیون تن انواع محصولات است.

در این سری مقالات رسان آب بخش کشاورزی در خراسان رضوی را بررسی می کنیم . با ما همراه باشید.

استان خراسان رضوی با دارا بودن حدود 7% از سطح زیر کشت کشور بعد از خوزستان رتبه دوم سطح زیر کشت و در مقام سوم تولید محصولات کشاورزی با سهم 7% از کل تولیدات کشاورزی هست.

سطح زیرکشت اراضی زراعی و باغی خراسان رضوی حدود یک میلیون هکتار است . که از این مقدار بیش از ۶۲۷ هزار هکتار زراعی و حدود ۳۶۲ هزار هکتار باغی است.برآورد تولید محصولات زراعی و باغی این استان نیز بیش از پنج میلیون و ۹۰۲ هزار تن است ،که از این مقدار بیش از چهار میلیون و ۸۲۸ هزار تن محصولات زراعی و حدود یک میلیون و ۷۳ هزار تن محصولات باغی است. این استان مقام نخست کشور در تولید زعفران و زیره، رتبه دوم در تولید پسته، رتبه سوم در تولید انار  و مقام چهارم کشور در تولید انگور را در اختیار دارد.

علیرغم اینکه استان خراسان رضوی در منطقه خشک و نیمه بیابانی قرار گرفته آمار رسمی میانگین بارندگی آن پایین تر از میانگین کشوری می باشد.اما در تولید جو، پنبه و خربزه رتبه اول، در تولید چغندر قند رتبه دوم، در تولید هندوانه و ذرت علوفه ای رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد که این محصولات جزو محصولات آب بر هستند.
عمده محصولات کشاورزی خراسان رضوی  به دلیل همجواری با ترکمنستان و افغانستان ظرفیت های فراوانی دارد تا با استفاده از این کشور ها به عنوان پل ارتباطی با آسیای مرکزی در ارتباط باشد.روسیه هم از دیگر کشورهایی می باشد که از طرفداران محصولات این استان است .

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *