مقالات

زیر کشت گندم در استان مازندران

استان مازندران50هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دارد که ازاین اراضی حدود150هزار تن محصول تولیدمی‌شودکه بهترین زمان کشت آن ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر است.

در این مقاله در رسان آب قصد داریم به بررسی کشت گندم در استان مازندران، این استان حاصلخیز و پربار در امر کشاورزی بپردازیم. با ما همراه باشید.

۵۵ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده است.که از میزان۲۶ هزار و ۴۷۵ هکتار مزارع مازندران به گندم آبی و ۲۸ هزار هکتار به گندم دیم اختصاص یافته است. که از این میزان سطح زیرکشت ۱۴۹ هزار و ۳۳۷ تن محصول در استان مازندران تولیدمی شود.متوسط عملکرد گندم آبی سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم و متوسط عملکرد گندم دیم یک‌هزار و ۷۷۰ کیلوگرم در هکتار است.

گندم در مازندران به دو صورت آبی و دیم کاشته می شود .به لحاظ شرایط محیطی و همچنین تنوع آب و هوایی ، تاریخ کاشت ، مراقبتهای حین داشت و برداشت برنامه زراعت گندم درمناطق سه گانه متفاوت از هم می باشد.بدین لحاظ از ابتدای مهرماه در مناطق کوهستانی کشت گندم دیم شروع و تا حدود نیمه اول دیماه در دشت  ( گندم آبی ) به اتمام می رسد .

بیشترین سطح زیر کشت گندم مازندران در مناطق شرقی بویژه شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه است.این محصول در این شهرستان ها در سه منطقه جلگه‌ای، میان بند و کوهستانی کشت می‌شود.ازمجموع ۵۴هزار هکتار اراضی که زیر کشت گندم رفته است ، حدود ۲۸هزار هکتار از گندمزار ها  در اراضی زراعی بالا دست و میان‌بند قرار دارند که به صورت دیمزار است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *