مقالات

ساختمان کلی شیلنگ های برزنتی

شیلنگ برزنتی

شیلنگ برزنتی یکی از مهم‌ترین ابزار اطفاء حریق به شمار می‌آید. شیلنگ آتش نشانی دارای انواع بسیار زیادی است و با توجه به کارایی و ظرفیت‌، در موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این شلنگ‌ها از جنس مقاوم و خاصی درست شده‌اند که تحمل فشار زیاد آبی که برای اطفاء حریق مورد استفاده قرار می‌گیرد ،را دارند. از شلنگ آتش نشانی به شکل متصل به تانکر آب ماشین آتش نشانی و به صورت جداگانه برای متصل شدن به خروجی‌های مخصوص آب، استفاده می‌شود.

در گذشته، نخ متدوال‌ترین ماده‌ای بود که از آن در ساخت شیلنگ آتش نشانی استفاده می‌شد، اما در شیلنگ‌های آتش نشانی مدرن بیشتر از الیاف پلی استر و نایلون استفاده می‌شود.

الیاف مصنوعی دارای مقاومت بیشتری هستند و عمر مفید شلنگ آتش نشانی را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهند.

لایه بیرونی و درونی شیلنگ متشکل از پلاستیک و مواد صنعتی  است. متداول‌ترین ترکیباتی که از آنها در ساخت شیلنگ آتش نشانی استفاده می‌شود، می‌توان استایرین، پروپیل اتیلن، کلروپرن، پلی‌یورتان و نیتریل بوتادین را نام برد.

ساختمان کلی شیلنگ های برزنتی متشکل از سه بخش اصلی است:

الف) ساختار اصلی (ژاکت)

از الیاف مصنوعی پلی آمید، پلی استر و یا مواد مشابه دیگر با بافت حلقوی بسیار مقاوم در برابر فشار و سایر عوامل فیزیکی متشکی شده است . این لایه مقاومت فشاری جهت کارکرد شیلنگ برزنتی در شرایط سخت را برابر 16 اتمسفر برای شیلنگ های 1/5 تا 4/5 اینچ فراهم می کند.

ب) آستر یا پوشش داخلی

از ترکیب لاستیک مصنوعی یا PVC با کیفیت بالا است که بوسیله فرآیند اکستروژن به الیاف ژاکت فشرده می شود . سطح داخلی آستر بسیار صاف و دارای حداقل اصطکاک می باشد.

ج) پوشش خارجی

از جنس لاسنیک مصنوعی پلی اورتان که بصورت ولکانیزه به ژاکت روکش می شود . پوشش خارجی مقاومت زیادی را برای شیلنگ در برابر مواد نفتی و شیمیایی و خورنده و همچنین در برابر قرسایش و پارگی ایجاد می نماید .

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه شیلنگ های برزنتی کمک خواهیم کرد.

شیلنگ برزنتی4 اینچ ووزل

شیلنگ برزنتی4 اینچ ووزل

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *