مقالات

سهم استان کرمانشاه از گلخانه‌های کشور

کشت گلخانه‌ای راهی مطمئن در مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب و برون‌رفت از بحران کم‌آبی با توجه به چالش جدی خشکسالی‌های اخیر و بهره‌وری بهینه از منابع آبی برای تولید محصولات با کیفیت کشاورزی است. کرمانشاه نیز با داشتن ۱۷۰ هکتار، سهم هفت دهم درصدی از گلخانه‌های کشور را دارد  و از نظر وسعت گلخانه‌ها در رتبه ۲۲ کشور قرار دارد.

سطح گلخانه های استان کرمانشاه در حال حاضر ۷۰ هکتار است که سالانه بیش از ۱۰ هزار تن انواع انواع محصولات کشاورزی و گیاهان زینتی و دارویی ‌ای در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود. این میزان محصول عمدتا شامل گوجه فرنگی، خیار، توت فرنگی، بادمجان، فلفل دلمه‌ای و گل‌های شاخه بریده و گیاهان آپارتمانی است که در سطح گلخانه های استان این استان تولید می شود. که . عمده محصولات تولیدی خارج از فصل درون خود استان کرمانشاه مصرف می‌شود و 30درصد مازاد محصولات نیز به استان‌های همجوار فرستاده می‌شود .  محصولاتی همچون خیار و گوجه‌فرنگی به کشور عراق صادر می شود و 95درصد از گل‌های شاخه بریده نیز به تهران و اصفهان ارسال می‌شوند.

به دلیل ویژگی‌های آب‌و‌هوایی، قصر شیرین مستعدترین منطقه استان کرمانشاه برای کشت محصولات گلخانه‌ای است . که این شهرستان مرزی با بیش از 11 هکتار سطح گلخانه ای بیشترین میزان گلخانه‌های استان کرمانشاه را در خود جای داده است .

پس از قصر شیرین عمده  گلخانه‌های استان کرمانشاه در شهرستان کرمانشاه ، صحنه و اسلام آبادغرب فعال است. بجز سه شهرستان پاوه، گیلانغرب و ثلاث باباجانی در بقیه شهرستان های این استان کم و بیش فضای گلخانه ای وجود دارد.

همچنین باید درنظر داشت که اشتغالزایی بالا یکی از مهمترین مزیت‌های کشت‌های گلخانه‌ای است . چرا که اشتغالزایی هر هکتار گلخانه معادل هزار هکتار زمین دیم و درآمدزایی آن معادل ۵۲۳ هکتار زمین دیم خواهد بود.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *