مقالات

شهرک‌های گلخانه‌ای در استان اردبیل

در سال‌های اخیر توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در کشور مورد توجه قرار گرفته است .استان اردبیل در توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای رتبه چهارم را در کشور دارد.توجه به توليدات متنوع در كنار تامين نيازهاي داخلي وصادرات محصولات كشاورزي از جمله دلايلي است كه موجب شده تا توسعه گلخانه وكشت محصولات گلخانه اي در استان اردبیل به شدت مورد توجه قرار بگيرد.

استان اردبیل هم‌اکنون ۱۵۰ هکتار گلخانه فعال در قالب واحدهای کوچک و مجتمع‌های گلخانه‌ای بزرگ دارد. که در آنها انواع محصولات گلخانه‌ای تولید و به بازار عرضه می شود. گلخانه سازی در اردبیل حرکتی نو و امید بخش برای ایجاد تحول در صنعت کشاورزی این استان است.

کل اراضی مجتمع‌های گلخانه‌ای استان اردبیل یک هزار و ۷۰۴ هکتار است.که  از این میزان ۱۳۹ هکتار گلخانه در مناطق مختلف این استان به بهره‌برداری رسیده و ۶۰۰ هکتار هم در چند سال اخیر به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.تولیدات گلخانه‌ای استان اردبیل  ۱۰ هزار تن می باشد، که شامل فلفل، گوجه فرنگی، خیار و گل رز است.

مجتمع گلخانه‌ای مغان

استان اردبیل با احداث بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای در دشت مغان و اجرای طرح‌های مشابه در دیگر مناطق در حال تبدیل شدن به  قطب کشت گلخانه‌ای است.بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرستان مغان اردبیل با یک‌هزار و 600 هکتار در  دست اجرا می باشد. محصولاتی تولیدی در شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد به کشورهای همسایه شمالی و نیز حوزه حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

 

حضور صنایع تبدیلی و کارخانجات فرآوری محصولات کشاورزی در استان اردبیل و استان‌های مجاور از امتیازات ویژه ساخت گلخانه در استان اردبیل است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *