مقالات

طرح توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در استان کرمانشاه

با توجه به خشکسالی های چند سال اخیرو کاهش شدید نزولات جوی و همچنین کاهش شدید سطح سفره های آب زیر زمینی و با توجه به اینکه بخش زیادی از مصرف آب در بخش کشاورزی اتفاق می افتد. لذا سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز برنامه های مختلفی را در چند سال اخیر جهت استفاده بهینه از آب در دستور کار خود قرار داده است . که از جمله آنها می توان به انجام عملیات تجهیز و نوسازی، لایروبی و مرمت فنوات، پوشش انهار سنتی، احداث استخرهای ذخیره آب و طرح توسعه سیستم‌های نوین آبیاری اشاره نمود.

که در این مقاله از رسان آب به بررسی مورد اجرای سامانه های نوین آبیاری در استان کرمانشاه می پردازیم . با ما همراه باشید.

کرمانشاه به لحاظ داشتن درصد بالایی از پوشش اراضی آب یکی از استان‌های پیشرو کشور است. طرح توسعه سیستم‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اجرایی بخش کشاورزی استان کرمانشاه است . هر ساله مقداری از اراضی کشاورزی به این نوع سیستم تجهیز می‌شود.

از این رو استان کرمانشاه از استان‌های پیشرو در تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های آبیاری نوین است و از این نظر ۱۰ درصد از متوسط کشور بالاتر است. به طوری که تاکنون ۸۳  هزار هکتار از ۲۲۰ هکتار اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده‌اند.

تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های آبیاری نوین در تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه انجام می‌شود و محدودیت منطقه‌ای برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در این استان وجود ندارد.

درنهایت لازم بذکر است که ، صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش بهره‌وری، سهولت در انجام عملیات آبیاری، امکان آبیاری اراضی شیب دار و جلوگیری از فرسایش خاک از جمله مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *