مقالات

محصولات استراتژیک بهاره در استان مرکزی

استان مرکزی از استان هایی می باشد ، که عمده‌ترین محصولات استراتژیک بهاره شامل سیب زمینی، چغندرقند، حبوبات، ذرت علوفه‌ای و سبزی و صیفی جات در کشت بهاره آن کشت می شود. کشت بهاره در این استان با توجه به شرایط اقلیمی ، معمولا از اواسط فرورین آغاز و تا اواسط مردادماه  ادامه دارد. همچنین برداشت محصولات بهاره از اواخر مهر ماه آغاز می شود.

سطح اراضی  باغی و کشاورزی در استان مرکزی  ۶۷۰ هزار هکتار است .که از این میزان حدود ۶۵ هزار و  ۵۰۰  هکتار زیر پوشش کشت بهاره قرار دارد . که انواع محصولات بهاره از جمله حبوبات، ذرت علوفه‌ای، چغندر قند، سیب زمینی، گوجه فرنگی، سبزی و صیفی و انواع علوفه از جمله یونجه و شبدر در این اراضی کشت می‌شود.  از این میزان سطح زیر کشت  در استان مرکزی هزار هکتار چغندرقند، ۱۵۰ هکتار پنبه، ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار سیب زمینی، ۱۳ هزار هکتار حبوبات و بقیه زیر کشت سبزی و صیفی جات قرار می‌گیرد. که بصورت میانگین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات بهاره از  این اراضی کشاورزی تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

 

به صورت تفکیک شهرستانی ، ۱۳ هزار هکتار اراضی کشت بهاره  در شهرستان اراک، ۱۲ هزار هکتار در شهرستان ساوه، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار شهرستان خنداب، هشت هزار و ۲۰۰ هکتار شهرستان شازند، هفت هزار و ۳۰۰ هکتار شهرستان خمین و ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار در شهرستان زرندیه و بقیه در سایر شهرستان‌های استان مرکزی زیر کشت محصولات بهاره قرار دارد.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *