مقالات

محصولات زراعی و باغی استان تهران

استان تهران در تولید ۱۱ محصولات زراعی و باغی در بین رتبه های اول تا سوم کشور قرار دارد.۸۳ دهم درصد از مساحت زمین های زیرکشت کشاورزی کشور مربوط به استان تهران است.استان تهران با ظرفیت‌های چشمگیر در حوزه کشاورزی و دامپروری به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولیدات در این زمینه محسوب می‌شود.سالانه حدود شش میلیون تن محصول کشاورزی در استان تهران تولید می شود، که این مقدار برابر ۴.۹ درصد تولید کل کشور است.

به‌طوری که سالانه ۳میلیون و ۴ هزار تن محصولات زراعی، یک میلیون و ۶۳۵ هزار تن محصولات باغی (۷۵۰تن باغی و ۸۸۵ تن گلخانه‌ای)، ۴۲ هزار تن قارچ خوراکی، یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون گل شاخه بریده در فضای گلخانه، بیش از یک میلیون و ۶۶۹ هزار تن محصولات بخش دام، طیور و آبزیان و عسل، ۳۹ میلیون قطعه ماهیان زینتی در استان تهران تولید می‌شود.

استان تهران تولیدکننده حدود ۶٫۴ میلیون تن محصولات کشاورزی است . که در تولید محصولات اساسی تخم‌مرغ، سبزی و صیفی گلخانه‌ای، گل‌های شاخه بریده، گیلاس، قارچ خوراکی، شیر خام، ماهیان زینتی، سیب درختی و ذرت علوفه‌ای حائز رتبه‌های برتر است.

محصولات زراعی استان تهران

عمده محصولات زراعی استان تهران شامل غلات (گندم و جو)، دانه‌های روغنی (کلزا، گلرنگ و کنجد) است . همچنین سبزی و صیفی فضای باز (گوجه‌فرنگی، پیاز، سیب‌زمینی، سبزیجات برگی، محصولات جالیزی، ازقبیل طالبی، هندوانه، خربزه، کدو، خیار)، نباتات علوفه‌ای (یونجه، ارزن، شبدر، اسپرس، کینوا) از دیگر عمده محصولات زراعی این استان هستند.  ذرت علوفه‌ای نیز از نظر میزان تولید تقریباً ۵۴ درصد تولید محصولات زراعی استان تهران را به خود اختصاص داده است.

محصولات باغی استان تهران

بیشترین کشت محصولات باغی در شهرستان های شمیرانات، شهریار، فیروزکوه و دماوند است . در شهرستان های جنوبی پایتخت از جمله شهرستان های ورامین، ری، پیشوا و پاکدشت محصولات گلخانه ای از جمله گل های شاخه بریده، قارچ خوراکی، کلزا، گندم و جو تولید می‌شود.با تلاش باغداران استان، در تولید میوه‌های هسته دار، رتبه اول کشوری به استان تهران اختصاص دارد و از لحاظ تولید میوه های دانه دار نیز رتبه ۴ کشور و معادل ۸ درصد تولید کشوری در اختیار استان تهران است.

در شمال غرب تهران و در باغات کن سولقان مهمترین محصولات آلبالو و گیلاس تولید می‌شود . که این محصول از این باغات به دیگر استان ها نیز صادر می‌شود.

در باغات شهرستان شهریار نیز هلو، شلیل و زردآلو تولید می‌شود که این محصولات نیز سرآمد کشور است.سیب دماوند نیز جنبه صادراتی دارد و این محصول به سایر کشورهای همسایه صادر میشود.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *