مقالات

محصولات کشاورزی تولید شده در ایلام

استان ایلام دارای ظرفیتهای بزرگی در بخش کشاورزی است. به طوری که 20 نوع رقم محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی و بیش از پنج هزار هکتار باغات است.استان ایلام از نظر تولید گندم در رتبه ۱۴، جو رتبه ۲۱، برنج رتبه ۶، ذرت دانه‌ای رتبه ۵ و کلزا رتبه ۳ کشوری قرار دارد.

برنج

برنج یکی از محصولات مهم کشاورزی استان ایلام است .که هم اکنون سه هزار و 300 هکتار از اراضی استان ایلاک به کشت برنج اختصاص دارد .ارقام تولیدی برنج در استان ایلام شامل شمشیری و عنبربو است. که نوع عنبربو آن در شهرستان سیروان رونق دارد و در کشور معروف شده است.۴۰ هزار هکتار از اراضی زارعی استان به زیر کشت غلات به ویژه گندم، حبوبات، دانه های روغنی و علوفه رفته است. سهم گندم از سایر محصولات بیشتر است.

گندم

استان ایلام کیفی ترین گندم کشور را تولید می کند، هم اکنون ۲ برابر نیاز استان ایلام گندم در این  استان تولید می شود. ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای گندم در ایلام ۴۵۰ هزار تن است.تولید گندم در ایلام  در بهترین شرایط ۳۲۶ هزار تن بوده و مازاد گندم عموما به استان های دیگر بخصوص تهران ارسال می شود.

کلزا

 استان ایلام به لحاظ تنوع شرایط اقلیمی خاص یکی از مناطق بسیار مستعد جهت کشت دانه‌های روغنی به شمار می آید.در استان ایلام سالانه بیش از ۲۰ هزار تن کلزا تولید می‌شود و این استان دارای رتبه سوم تولید کلزا در کشور است.

جو

50 هزار و 150 هكتار از اراضي استان ايلام در سال زراعي جاري زير كشت محصول جو رفته كه از اين مقدار يك هزار و 400 هكتار آبي و 48 هزار و 750 هكتار اراضي ديم است.ميزان جو برداشت شده از مزارع استان ايلام، 56 هزار تن است.

ذرت

۴۳۰۰ هکتار ذرت دانه ای و ۲۷۰۰ هکتار ذرت سیلویی در سطح استان ایلام کشت می شود.

محصولات باغی استان ایلام

سطح کل باغات استان ایلام در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این میزان حدود ۸۸۳ هکتار آن غیربارور و مابقی سطوح درختان بارور است.سالانه در حدود ۲۳ هزار تن تولیدات محصولات باغی در استان است.عمده محصولات باغی استان ایلام شامل انگور با یک هزار و ۵۰۰ هکتار، گردو با حدود یک هزار و ۶۵۰ هکتار، هلو، زردآلو و زیتون و باغات انار است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *