مقالات

کاشت بهاره در استان مازندران

كاشت بهاره در مازندران كه بيشتر در زمين هاي شاليزاري انجام مي شود .کاشت بهاره باعث  حفظ بستر توليد كشاورزي و حاصلخيري خاك می شود . همچنین کشت بهاره، باعث افزايش سطح زير كشت ، و اشتغالزايي و درآمدزائي بيشتر براي جامعه روستائي مي شود.

در این مقاله به بررسی کشت بهاره استان مازندران در شهرستان آمل و کشت بهاره سویا در این استان می پردازیم. با ما ، رسان آب همراه باشید.

کاشت بهاره در آمل

شهرستان آمل داراي بيش از 50 هزار هكتار زمين زراعي و باغي است كه در آنها سالانه بيش از يك ميليون تن انواع محصولات كشاورزي توليد و به بازارهاي مصرف داخل وخارج از كشور عرضه مي شود. سطح زير كشت انواع محصولات بهاره در اين شهرستان  آمل  بيش از 2 هزار و 800 هكتار  است.محصولات كشت شده  شامل كاهو ، باقلا ، سير ، و كلزا هستند.بيشترين سطح زيركاشت بهاره در آمل  مربوط به كاهو با سطح بيش از 2 هزار و 300 هكتار است.پس از آن باقالا با كشت 465 هكتار بیشترین سطح زیر کشت را دارد.

کاشت بهاره سویا

محصول دانه روغنی سویا در استان مازندران به دو صورت بهاره و تابستانه کاشت می‌شود. کاشت تابستانه آن معمولا پس از برداشت گندم انجام می‌پذیرد.بهترین زمان برای کاشت سویای بهاره  از ۱۰ اردیبهشت تا پنجم خرداد ماه می باشد.با توجه به شرایط جوی که استان مازندران دارد ، کاشت بهاره سویا از عملکرد بالاتری نسبت به کشت تابستانه برخوردار است. چراکه گیاه زمان بیشتری در خاک می‌ماند و از بارندگی‌های بهاره بیشتری استفاده می کند و به همین دلیل عملکرد محصول در کشت بهاره ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به کشت تابستانه بیشتر است.

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *