مقالات

کرمانشاه از استان‌های مهم تولید گندم در کشور

بین محصولات کشاورزی، مهمترین و راهبردی‌ترین محصول کشاورزی گندم است. بنابراین با توجه به نگاهی که در حوزه تولید و به خصوص تولید گندم به‌ عنوان یک کالای راهبردی در کشور وجود دارد،کرمانشاه یکی از استان‌های مهم تولیدکننده گندم در کشور است. چرا که در زمینه تولید گندم در سطح کشور در جایگاه چهارم و پنجم و از استان های شاخصی است که علاوه بر ظرفیت در بحث تولید و ذخیره سازی در زمینه تولید آزاد و رفع نیاز داخلی نیاز سایر مناطق کشور را نیز برطرف کرده و از استان های برتردر تولید این محصول است.

سطح زیر کشت گندم در استان کرمانشاه به طور میانگین حدود ۳۹۴ هزار هکتار است . که از این سطح زیر کشت  ۲۹۶ هزار هکتار آن به گندم دیم و ۹۸ هزار هکتار به کشت گندم آبی اختصاص دارد و به طور متوسط  بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم در این استان تولید می شود . که گندم تولیدی این استان دو نوع گندم دوروم  و خوراکی  می باشد .

در استان کرمانشاه کشت گندم از نیمه مهر آغاز شده و تا نیمه اذر ماه کشت گندم ادامه دارد.فصل برداشت گندم از ۱۵ اردیبهشت در مناطق گرمسیر این استان آغاز می‌شود و تا پایان مرداد در مناطق سردسیر ادامه دارد . قصرشیرین اولین شهرستان استان کرمانشاه است که برداشت گندم در آن از اواسط نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می شود. در این شهرستان از سطح هفت هزار و ۳۶۵هکتار اراضی آبی و ۲ هزار و ۴۱۰هکتار دیم در مجموع بیش از ۱۵ هزار تن محصول گندم برداشت شود.

در نهایت باید در نظر داشت که تولید گندم تابعی از شرایط محیطی است و میزان بارندگی‌ها نقش تعیین کننده‌ای در میزان برداشت محصول خواهد داشت. بنابراین خشکسالی میزان تولید گندم در استان کرمانشاه با کاهش رو به رو خواهد کرد . به طوری که برخی از گندمزارهای مناطق گرمسیری کرمانشاه امکان کاشت و برداشت گندم وجود نداشته باشد .

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *