مقالات

کشاورزی در استان سمنان

مناطق بیابانی دارای ظرفیت های متفاوتی برای کشاورزی هستند . استان‌ سمنان  از استان هایی است که که بخش وسیعی از آن در مناطق گرم و خشک و کویری و در واقع لم یزرع قرار دارد . اما یکی از مناطقی است که اتفاقاً برای کاشت برخی از محصولات بسیار مناسب و ایده آل است.  استان سمنان با توجه به اقلیم خاص خود دارای طیف وسیعی از محصولات جهت کاشت در اراضی خود است.

از نظر آب و هوایی و اقلیمی این استان بسیار متنوع بوده و در نواحی شمالی دارای مناطق جنگلی بسیار مرطوب و در نواحی جنوبی دارای نواحی کویری و کاملاً خشک می‌باشد. عمده فعالیت های زیستی و کشاورزی این استان نیز در نواحی شمالی آن متمرکز شده است.وجود نوار رشته کوه‌های البرز در شمال این استان و رطوبتی که از دریای خزر دریافت می‌کند باعث شده تا خط شمالی این استان دارای ظرفیت‌های بسیار در کشت و کار کشاورزی باشد .همچنین مناطق مرکزی این استان نیز مناسب برای احداث انواع باغات دیم از قبیل تاکستان و یا باغات پسته و انار است.

عمده بارش های موجود در استان سمنان در زمستان به وقوع می پیوندد . از این منظر کشت پاییزه غلات دیم ( نظیر گندم  و جو وکلزا ) در مناطق مختلف آن بسیار رونق دارد.این استان مجموعا ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی را به خود اختصاص داده حدود ۶۰ هزار هکتار آن باغ، صد هزار هکتار آن زراعت و مابقی به صورت آیش مورد استفاده قرار می گیرد و در سالهای پر بارش تخت کشت دیم می رود.

محصولات سرآمد استان سمنان

این استان سرآمد برخی از از محصولات نظیر انار، پسته و انگور است که بخش وسیعی از آن به کشورهای خارجی نیز صادرات می گردد .همچنین انواع محصولات زراعی و باغی از جمله صیفی جات، ذرت، آفتابگردان، یونجه، انواع میوه جات  و و گیاهان دارویی در استان سمنان قابلیت کشت دارند اما میزان تولید آنها کمتر از دیگر محصولات می باشد .

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *