مقالات

کشاورزی در استان مازندران

استان مازندران با داشتن آب و هوای معتدل و با دارا بودن بارش‌هایی قابل قبول، یکی از مناطق مستعد در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی است. از این رو این استان یکی از استان‌های مهم در بخش کشاورزی ایران است.از جمله ویژگی‌های مهم این استان  بالا بودن ضریب کشت(1.4) در مقایسه با 0.7 کشوری است . که سبب شده  تا اراضی زیر کشت سالانه این استان به بیش از 600 هزار هکتار افزایش یابد.  مازندران با تولید این میزان محصولات کشاورزی نقش ویژه‌ای در امنیت غذایی و اشتغالزایی دارد.

استان مازندران با دارا بودن ۲۲۰هزار هکتار شالیزار و ۱۲۰هزار هکتار باغ و تولید حدود ۸میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی، قطب مهم عرصه کشاورزی کشور محسوب می‌شود .همچنین بزرگترین تولیدکننده ۱۷محصول کشاورزی کشور مانند برنج، مرکبات، گل و گیاه، کیوی، گوشت سفید، آبزی پروری و نهال زیتون است. مازندران حدود هفت درصد کل سطح زیر کشت محصولات سالانه و دائمی کشور را به خود اختصاص داده است.

در مازندران بیش از ۴۵نوع محصول زراعی قابل کشت است .که مهمترین آنها برنج، گندم، جو، سویا، کلزا، ذرت، نباتات علوفه‌ای، انواع سبزی و صیفی جات است.استان مازندران در ۱۴محصول حائز رتبه‌های اول و دوم کشور است. که این استان  رتبه نخست را در تولید برنج دارد.استان مازندران مقام دوم در تولید کلزا را دارد و در تولید گوشت سفید، مرغ و تخم مرغ نیز در جایگاه خوبی قرار دارد. استان مازندران حدود هفت درصد کل سطح زیر کشت محصولات سالانه و دائمی کشور را به خود اختصاص داده است که این توانمندی می‌تواند زمینه مناسبی برای افزایش صادرات غیرنفتی کشور باشد.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *