مقالات

کشت بهاره خراسان شمالی

کشت بهاره در سطح ۳۰ هزار هکتار از مزارع  استان خراسان شمالی انجام می شود. کشت بهاره در مناطق گرمسیری این استان انجام می شود . سالانه در مجموع بیش از ۳۷۰ هزار تن انواع محصول بهاره از سطح اراضی خراسان شمالی برداشت می‌شود.

در این مقاله از رسان آب به بررسی محصولات کشت بهاره در استان خراسان شمالی خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

عمده کشت بهاره در  خراسان شمالی  مربوط به کشتزار‌ های پنبه، پیاز، گوجه فرنگی، انواع سبزی و صیفی، ذرت و چغندرقند است .که با توجه به شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف این استان از فروردین ماه آغاز شده و تا تیرماه ادامه دارد.

بیشتر سطوح اراضی آبی به کشت محصولاتی از قبیل غلات شامل گندم و جو، گیاهان صنعتی از جمله پنبه، چغندرقند، آفتابگردان و محصولات علوفه‌ای شامل یونجه و ذرت اختصاص دارد. بیشترین اراضی دیم نیز مربوط به گندم، جو و حبوبات است.

محصولات جالیزی این استان شامل خربزه، هندوانه ، دانه های روغنی شامل کلزا، آفتابگردان، کنجد و گلرنگ است. سبزیجاتی از جمله بادمجان، خیار، کدو ، لوبیا سبز و سایر نیز در کشتزارهای این استان در بهار کشت می‌شود.

مهم ترین محصول کشت بهاره خراسان شمالی

خراسان شمالی یکی از استان های پیشرو در کشت پنبه کشور است .این استان چهارم و یا پنجم تولید پنبه در کشور است.مهمترین محصولی که در کشت بهاره در این استان کشت می شود، پنبه است. هر ساله حدود ۳۰ هزار هکتار پنبه در مزارع این استان در فصل بهار کاشته می شود.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *