مقالات

کشت محصولات بهاره در استان گیلان

هر ساله با آغاز فصل بهار محصولات بهاره شامل سبزی و صیفی و سایر محصولات جالیزی در حدود ۲۰ هزار هکتار معادل ۶ درصد از زمین‌های کشاورزی استان گیلان کشت می‌شود.

تولیدات کشاورزی گیلان بسیار متنوع است و برخی محصولات آن در مقیاس ملی از اعتبار و اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. تردیدی هم نیست که اساس اقتصاد گیلان بر فعالیتهای کشاورزی استوار است. محصولاتی که در گیلان بدست می‌آید هم به مصرف نیازهای خانوارهای روستائی می‌رسد و هم به بازار عرضه می‌شود. از این‌رو کشاورزی گیلان برای تولیدکنندگان آن هم ارزش غذایی دارد و هم ارزش تجاری. این دو خصلت مهمترین انگیزه‌ای است که کشاورزی را در این استان پویا و باثبات نگهداشته است.برخی محصولات دیگر که در گیلان کاشت می‌شوند هرچند که در مقایسه با کل کشور رقم قابل‌توجهی ندارند، اما در مقیاس استان از نظر مصرف داخلی اهمیت شایانی دارند. محصولاتی مانند لوبیای تازه، باقلا، سبزیهای برگی و غده‌ای، محصولات جالیزی، گیاهان علوفه‌ای، انواع میوه‌های هسته‌دار و دانه‌دار از نظر تولید در سطح استان رقم قابل‌توجهی دارند.

در این مقاله از رسان آب کشت محصولات بهاره را،در این استان که دارای تنوع بسیار زیاد تولیدات کشاورزی است ، بررسی کردیم.با ما همراه باشید.

كشت  بهاره درگيلان از اواسط فروردين آغازمی شود .بادام زمينی، باقلا ، لوبيا، چغندر، سبزيجات ، محصولات جاليزی ،پیاز ، سیب زمینی ، بادمجان ، گوجه فرنگی ، سبزیجات برگی و غده ای ، هندوانه ، خربزه ، خیار و کدو از مهمترین محصولات کشت بهاره در گیلان است.برداشت  محصولات  بهاره از نیمه خرداد آغاز می شود تا آخر مرداد ادامه دارد.

کشاورزان گیلانی با کشت این محصولات سالانه ۱۹۵ هزار تن انواع محصولات بهاره به ارزش هزار میلیارد تومان را برداشت می‌کنند.زمان کشت کوتاه، افزایش درآمد خانوار، امکان کشت در مساحت‌های مختلفی از زمین  از مزایای کشت محصولات بهاره است.

 

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *