مقالات

کشت های پاییزه در استان یزد

بر خلاف روند رشد بسیاری از گیاهان که در فصل‌های بهار و تابستان کشت و برداشت می‌شوند، برخی از گیاهان هم هستند که در آب و هوای سرد قابلیت رشد دارند و به همین دلیل جز کشت های پاییزه محسوب می‌شوند.

استان یزد از استان هایی است که ،با وجود قرار گرفتن در کویر مرکزی ایران دارای کشت های پاییزه محصولات زراعی می باشد . در این استان ، در سطح حدود ۱۳ هزار هکتار اراضی محصولات پاییزه کشت می شود . که از این مقدار سطح زیرکشت ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار به کشت گندم ، سه هزار هکتار به کشت جو و ۶۵۰ هکتار هم به کشت کلزا اختصاص دارد . کاشت این محصولات عمدتا از اول آبان ماه آغاز می شود و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت . که تمامی اراضی زیرکشت پاییزه در استان یزد ، به صورت مکانیزه کامل و نیمه مکانیزه کشت می شوند .

زمان‌هایی که تقریبا کمترین تنش آبی را در اواخر تابستان و شروع فصل پاییز وجود داشته باشد ، کشت کینوا در استان یزد انجام می‌شود.  این گیاه نسبت به تنش‌های شوری و خشکی گیاه  مقاومی است و انتظار می رود که کشاورزان سطح قابل توجهی از مزارع خود را به کشت کینوا اختصاص دهند.

هدف  کشاورزان استان یزد ، تامین نان مورد نیاز مردم ، خوراک دام سبک و طرح خودکفایی روغن کلزا در کشت محصولات پاییزه است .  که بیشتر این کشت در شهرستان های خاتم ،  ابرکوه  و بهاباد قرار دارد. اما نکته حائز اهمیت که باید مورد بررسی قرار گیرد ، این می باشد که متاسفانه با توجه به کاهش آب‌های زیرزمینی و ادامه خشکسالی ها پیش بینی می شود سطح زیر کشت های پاییزه استان یزد حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند .

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *