مقالات

کشت گلخانه ای در استان کرمان

استان کرمان یکی از استان های اصلی کشور در زمینهٔ تولید محصولات کشاورزی است . در این میان کشت های گلخانه ای مهم‌ترین محصولات کشاورزی در استان کرمان هستند .که موجب ارزآوری می شوند و همیشه در صدر فهرست صادرات قرار دارند.

در حال حاضر سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای در ایران حدود ۱۱ هزار هکتار است .که سهم استان کرمان از این مقدار ۱۶۰ هکتار است. از این مقدار ۱۴۶ هکتار به سبزی و صیفی نظیر خیار، گوجه و فلفل اختصاص دارد و ۱۴ هکتار نیز به گل و گیاهان زینتی اختصاص داده شده است.  تولید محصولات سبزی و صیفی در استان کرمان ۲۳ هزار تن و تولید هشت میلیون گل شاخه است.

شهرستان ارزوئیه با دارا بودن ۴۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای، مقام اول سطح زیر کشت گلخانه استان کرمان را داراست.

کشت گلخانه ای در جنوب استان کرمان

گرم و مرطوب بودن جنوب و جنوب شرق استان کرمان شرایط طبیعی را برای کشت های گلخانه ای ایجاد کرده است واین مهم سبب شده تا استان کرمان به گلخانه های طبیعی ایران معروف شود و همچنین این نوع شرایط آب و هوایی سبب کاهش بسیاری از هزینه ها در این نوع کشت می شود. این منطقه با ۲ هزار و۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت در گلخانه‌ها و تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن محصول مقام نخست تولید محصولات جالیزی گلخانه‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

انواع محصولات گلخانه ای این منطقه شامل خیار گلخانه ای(خیار رسمی، خیار خاردار و خیار مینی)، بادمجان گلخانه ای (قلمی و لامپی)، فلفل (شمشیری، فسفری و رنگی)، گوجه فرنگی (دافینیس و چری) و توت فرنگی است. بیشترین سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای جنوب کرمان در سطح ۲ هزار هکتار مربوط به کشت خیار با تولید سالانه ۳۸۰ هزار تن است.

در مجموع جنوب کرمان ۴۳۰ هزار تن محصولات گلخانه ای به منظور صادرات به کشورهای روسیه، عراق، آذربایجان، ارمنستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر و به منظور مصرف داخلی روانه بازار می کند.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *