مقالات

کشت گلخانه در تهران

استان تهران در زمينه توسعه گلخانه ها و کشت گلخانه ایی درميان استان هاي كشور رتبه نخست را دارد.۲۶درصد از سطح گلخانه‌های کشور را استان تهران داراست. از لحاظ تولید ۵۰ درصد گل شاخه بریده (رتبه یک کشوری)است . همچنین۳۰ درصد تولید سبزی و صیفی (رتبه یک کشوری) و نیز ۲۵ درصد تولید قارچ خوراکی کشور (رتبه یک کشوری) را دارد.

استان تهران در کشت گلخانه‌‌ای رتبه نخست کشور دارد . که  چهار هزار و ۳۳۰ هکتار اراضی گلخانه‌ای در این استان وجود دارد. میانگین برداشت محصولات آن حدود 32 تن در هر هکتار و 3 برابر کشور است.كه سالانه در اين گلخانه ها 575هزار تن محصولات سبزي و صيفي معادل 29درصد كل محصولات گلخانه اي كشور، 926 هزار گل شاخه بريده معادل 62 درصد توليد كشور، 36هزار تن قارچ معادل 27 درصد كل توليد كشور توليد مي شود .سطح گل شاخه بریده این استان ۱۱۳۶ هکتار است . رتبه اول گل شاخه بریده هم در این استان متعلق به شهرستان پاکدشت با سقفی معادل ۹۸۵ هکتار و تولید ۱۰۸۹ میلیون گل شاخه بریده است.

محصولات گلخانه اي نظير توت فرنگي، خيار، گوجه فرنگي و قارچ در سطح بالايي در گلخانه هاي استان تهران كشت و توليد مي شود.

در استان تهران و شهر بزرگ تهران، با توجه به افزایش جمعیت و کمبود فضای مناسب برای کشت محصولات کشاورزی و گل‌کاری و با توجه به هوای نامناسب و آلوده آن، نیاز به گلخانه سازی در این شهر بیش از پیش احساس می‌شود.همچنین توسعه واحدهاي گلخانه اي علاوه بر افزايش راندمان، محصولات توليد شده در فضاي بسته از كيفيت و بازار بهتري براي صادرات برخوردار است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *