مقالات

کشت گندم در آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی ششمین قطب تولید گندم در کشور است و ۸ درصد کشت گندم مورد نیاز کشور در این استان تولید می‌شود.سالانه در حدود ۴۰۰ هزار هکتار از وسعت یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری مزارع آذربایجان شرقی زیر کشت گندم می‌رود.

در این مقاله از رسان آب به بررسی کشت گندم در استان آذربایجان شرقی می پردازیم.در ادامه با ما همراه باشید.

سالانه حدود 457 هزار هکتار از مزارع در استان  آذربایجان شرقی زیر کشت گندم می رود که از این مقدار 75 هزار هکتار آبی و بقیه دیم است. که از این میزان حدود 742 هزار تن گندم از مزارع دیم و آبی استان برداشت می شود.تنوع ارقام محصول گندم دیم در استان خوب است اما در مورد گندم آبی این‌گونه نیست.یاز بذری گندم دیم استان ۷۵ هزار تن و در گندم آبی ۱۵ هزار تن است.ارقام گندم دیم شامل ؛ «باران»، «هما»، «هشترود» و «آذر ۲» و  در بخش گندم آبی، شامل ارقام «پیشگام» و «میهن» می باشد.

از عمده شهرستان‌هایی که گندم و به خصوص گندم دیم کاشته می‌شود ، می‌توان به تبریز ،هشترود، چاراویماق، میانه، مراغه، سراب، بستان آباد، اهر و کلیبر اشاره کرد.

کاشت گندم در شهرستان هشترود

شهرستان هشترود چندین سال است که قطب تولید گندم در استان آذربایجان شرقی می باشد و رتبه اول تولید گندم را در آذربایجان شرقی دارد.حدود 95 هزار هکتار از مزارع شهرستان هشترود زیرکشت گندم دیم می باشد و یکهزار و 350 هکتار هم گندم آبی را شامل می گردد.

کاشت گندم در شهرستان تبریز

در شهرستان تبریز حدود ۴۴ هزار هکتار اراضی زراعی وجود دارد. که ۲۲ هزار هکتار آن دیمی و ۲۲ هزار هکتار آن آبی است. با کشت حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و کشت چهار هزار هکتار گندم دیمی، در مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم کشت در این شهرستان تولید می شود.

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *