مقالات

گندم پاییزه در خراسان جنوبی

گندم پاییزه یکی از محصولات مهم و استراتژیک ملی است که با توجه به کشت پاییزه، بیش از25 درصد سطح زیر کشت محصولات زراعی استان خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.سطح زیرکشت محصولات زراعی خراسان جنوبی 72هزار و 170 هکتار است که سالانه از این سطح 670 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

در این مقاله از رسان آب درمورد گندم پاییزه و کشت آن در استان خراسان جنوبی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معمولا گندم ها را به دو دسته کلی گندم بهاره و گندم پاییزه تقسیم بندی می‌کنند. این دو نوع علاوه بر آن که دانه‌هایشان از نظر رنگ ، بافت ، شکل و … باهم فرق دارد شرایط رشد آن ها نیز باهم متفاوت است . این دو نوع گندم را در دو زمان مختلف در سال کشت می‌ کنند  .گندم های پاییزه به نسبت گندم های بهاره ریشه‌های عمیق‌تر و پرپشت‌تری دارند که تا 200 سانتی متر در خاک نفوذ می‌کنند. این امر ناشی از آن است که گندم های پاییزه فصل رشد طولانی‌تری دارند.

زمان کاشت ارقام گندم در استان خراسان جنوبی از اوایل شهریورماه تا اواسط آذرماه است . همچنین زمان برداشت این محصول در استان خراسان جنوبی از اوایل خردادماه تا اواسط مردادماه می باشد .سطح زیرکشت گندم پاییزه آبی و دیم در این استان 21 هزار هکتار است .که به طور میانگین از این سطح 43 هزار تن گندم برداشت می شود.

بیشترین سطح زیرکشت گندم در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان قاینات با 3 هزار و 235 هکتار و کمترین سطح زیرکشت مربوط به بیرجند با 250 هکتار است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *