مقالات

شهرستان بم پررونق در کشاورزی

شهرستان بم یکی از شهرستان های شرقی استان کرمان به مرکزیت شهر بم می باشد.  که  از شمال به شهرستان کرمان، از غرب و جنوب غرب به شهرستان جیرفت و عنبرآباد و از شرق و جنوب شرق به شهرستان نرماشیر، فهرج و ریگان محدود می‌شود.

آب و هوای شهرستان بم گرم و خشک است اما به علت مجاورت با کویر، آب و هوای متغیری دارد. از این رو این شهرستان  از نظر آب و هوا به دو منطقه تقسيم مي‌شود:
1. آب و هواي صحرايي كه منطقه وسيع پست كويري را در برمي‌گيرد بارندگي كم و اختلاف درجه حرارت شب و روز زياد دارد و فصولن آن متغير است.
2. آب و هواي كوهستاني شامل نواحي راين و ده بكري كه در تابستان ييلاق اهالي این شهرستان محسوب مي‌شوند.

کشاورزی

شهرستان بم دارای 26 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که 17 هزار هکتار آن باغی و بقیه زراعی است.کشاورزی در بم صد در صد آبی است و آب کشاورزی از کاریز و رودخانه تامین می‌شود. یکی از شاخصه‌های مهم شهرستان بم در بخش کشاورزی تولید محصولات گرمسیری و سردسیری است که هر یک به نوبه خود صاحب رتبه‌های برتر هستند.

از مهم‌ترین محصولات‌ شهرستان بم می‌توان به‌ خرما، گندم، جو، یونجه، مرکبات، پسته، گردو، سبزیجات، نباتات علوفه‌ای، نباتات صنعتی و پنبه اشاره کرد. البته در گذشته‌ منطقه بم با توجه موقعیت آب‌ و هوایی و حاصلخیزی محصولاتی از جمله برنج، سویا، وسمه، حنا، نوغان یا کرم ابریشم‌ کشت می‌شده است. در این شهرستان  کشت زرشک، گل محمدی و زعفران نیز در مناطق سردسیر انجام می شود.

خرما از جمله محصولات باغی است که به میزان زیاد در شهرستان بم کشت می شود و با آب و هوای این شهرستان سازگاری دارد. از جمله محصولات دیگری که در این شهرستان کشت می شود و با آب و هوای این شهرستان سازگاری دارد می توان به مرکبات اشاره کرد. مرکبات تولید شده در این شهرستان شامل لیمو شیرین، پرتقال و نارنج می باشند. مرکبات بم به دلیل شرایط آب وهوایی خاص (روزهای آفتابی وگرم وشبهای خنک) شهرستان از شیرینی و طعم مطلوبی برخوردار است و طرفداران زیادی در بازار مصرف دارد.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *