مقالات

شهرستان زرند در بخش کشاورزی

شهرستان زرند یکی از شهرستان های شمال شرقی استان کرمان به مرکزیت شهر زرند می باشد. که از شمال به شهرستان کوهبنان، از شرق به شهرستان راور، از جنوب شرق به شهرستان کرمان از جنوب و غرب به شهرستان رفسنجان و از شمال غرب به استان یزد محدود می‌شود.

آب وهوای شهرستان زرند نیمه کویری است و تابستان‌های نسبتاً گرم و زمستان‌های سردی دارد، در کوهستان‌ها آب و هوایی معتدل در تابستان و سرد در زمستان دارد. میانگین بارش در این شهرستان 140میلی‌متر است و بیشترین میزان بارش در آذرماه با میزان 34.1 میلی‌متر است.

کشاورزی

شهرستان زرند درگذشته یک منطقه وسیع کشاورزی بوده. پسته ، پنبه، روناس، جو، ارزن، نخود و عدس از مهم‌ترین و مرغوب‌ترین محصولات صادراتی کشاورزی این شهرستان بوده است. اگر چه در شهرستان زرند به واسطه محدودیت منابع آبی و وجود املاح و کیفیت پایین آب و کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی به دلیل خشکسالی های متوالی، بخش کشاورزی با مشکلات و محدودیت هایی مواجه شده است اما با این وجود می توان با استفاده از روش های نوین و کاشت محصولات سازگار با منطقه اقتصاد کشاورزان را رونق بخشید.

شهرستان زرند در حال حاضر جایگاه بالایی در استان کرمان در زمینه تولید محصول پسته دارد. در حال حاضر شهرستان زرند بیش از ۴۳ هزار هکتار زمین زیر کاشت پسته دارد که ۳۵ هزار هکتار آن به ثمر رسیده‌است. با پیوند درختان مذکور انواع پسته که معروف‌ترین آن‌ها بانام‌های: ممتاز، اوحدی، کله قوچی، اکبری و فندقی است. نوع پسته ممتاز زرندی به لحاظ مرغوبیت در دنیا رتبه اول را دارا است. از مهم‌ترین طرفداران این نوع پسته کشور انگلستان است. برداشت پسته در شهرستان سالیانه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تن است مضافاً به این‌که مقدار پسته به عوامل مانند شرایط جوی (تغییرات آب هوا) و آفت پسته نیز بستگی دارد.

قدمت کشت زعفران در شهرستان زرند به قدیم‌الایام بازمی‌گردد. با توجه به بحران آب در این شهرستان و به نظر می‌رسد یکی از بهترین کشت‌های که می‌تواند جایگزین محصول پسته شود زعفران باشد. در حال حاضر زمین‌های زیر کشت زعفران در شهرستان زرند ۱۵۰ هکتار است که ۴۵ هکتار آن مربوط به کوه بنان و مابقی به روستاهای سردسیر زرند است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *