مقالات

شهرستان جیرفت؛ قطب کشاورزی استان کرمان و کشور

شهرستان جیرفت یکی از شهرستان های جنوب غربی استان کرمان به مرکزیت شهر جیرفت می باشد. که  از شمال به شهرستان کرمان، از جنوب به شهرستان کهنوج، از شرق به قسمتی از شهرستان بم و از غرب به شهرستان بافت و ارزوئیه محدود شده‌ است.

شهرستان جیرفت دارای سه اقلیم متفاوت جغرافیای سرد کوهستانی در ساردوئیه، معتدل کوهستانی در دلفارد و جبال بارز و گرم مرطوب در نواحی دشت جیرفت است.

کشاورزی

تنوع گیاهی و آب و هوایی شهرستان جیرفت ظرفیت زیاد و بسیار چشمگیری را برای تولید انواع محصولات کشاورزی(زراعی، دامی و باغی) در این شهرستان فراهم کرده است. وجود بافت‌های متنوع جغرافیایی با امکان کشت و برداشت انواع محصولات کشاورزی،‌ موجب شده است جیرفت قطب کشاورزی استان کرمان و کشور باشد . سطح زير كشت محصولات زراعي و باغي در اين شهرستان 80 هزار هكتار است.  که  سالانه يك ميليون و 500 هزار تن محصولات زراعي و باغي در این میزان سطح زیر کشت در جيرفت توليد مي شود.

خرما از محصولات باغی شهرستان جیرفت است که به میزان انبوهی تولید می‌شود. خرمای مضافتی، کلوته و مردارسنگ انواعی از خرماهای تولیدی در این شهرستان هستند. مرکبات یکی دیگر از محصولات باغی است که به مقدار انبوهی در  شهرستان جیرفت تولید می‌شود. به صورت کلی مناطق جنوب استان کرمان از جمله مناطق بسیار مهم تولید مرکبات در کشور هستند و شرایط اقلیمی این مناطق باعث شده است تا مرکبات جنوب استان کرمان دارای کیفیت فوق‌العاده‌ای باشند.  جیرفت نیز به عنوان یکی از شهرستان‌های جنوبی استان کرمان از این قاعده مستثنی نیست. پرتقال، نارنگی، نارنج، لیموشیرین، لیموترش و گریپ فروت انواع مرکبات تولیدی در این شهرستان هستند. که در این بین پرتقال میزان تولید بسیار بیشتری نسبت به سایر مرکبات دارد.

گندم و جو از جمله تولیدات زراعی شهرستان جیرفت هستند که به مقدار زیادی در این شهرستان تولید می شوند. شهرستان جیرفت در زمینه کشت دانه‌های روغنی نیز مستعد است و در حال حاضر انواعی از دانه‌های روغنی مانند کلزا، ذرت، آفتابگردان و کنجد در این شهرستان کشت می‌گردند. سیب زمینی و پیاز نیز از جمله محصولات زراعی هستند که به مقدار زیادی در شهرستان جیرفت تولید می‌شوند.

جیرفت با بیش از یک‎هزار و 50 هکتار بزرگترین سطح زیرکشت محصولات گلخانه‎ای کشور را داراست. که به تولید محصولاتی همچون خیار، گوجه، بادمجان، فلفل و توت‌فرنگی می‌پردازند.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *