مقالات

شهرستان شهربابک و بخش کشاورزی

شهرستان شهربابک یکی از غربی ترین شهرستان های استان کرمان به مرکزیت شهر شهربابک می باشد. که از جنوب و جنوب شرق با شهرستان سیرجان، از جنوب غرب با شهرستان نیریز، از غرب با شهرستان خاتم، از شمال با شهرستان مهریز، از شمال شرق با شهرستان انار و از شرق با شهرستان رفسنجان مرز مشترک دارد.

اقلیم شهرستان شهربابک معتدل خشک است. تابستان‌های نسبتاً گرم با دوره گرمای کوتاه و شب‌های تابستانی خنک دارد اما در زمستان‌ها بسیار سرد است. میانگین بارش سالانه این شهر ۱۶۳/۸ میلی‌متر است.شهربابک در دشتی مرتفع با ارتفاع ۱۸۴۵ متر از سطح دریا قرار گرفته است.

کشاورزی

اقتصاد عمده ی شهرستان شهربابک بر اساس باغداری و دامداری استوار است. باغداری یکی از حوزه‌های رایج در این شهرستان است و در شهربابک محصولات باغی متنوع و ارزشمندی تولید می شود. پسته مهم ترین محصول باغی شهرستان شهربابک است که به میزان انبوهی تولید می شود. اکبری، احمد آقایی، فندقی و کله قوچی از جمله ارقام پسته های تولیدی در این شهرستان هستند.

میوه به از دیگر محصولات باغی این شهرستان است که از مرغوبیت و بازارپسندی بالایی برخوردار می‌باشد. که  ارقام اصفهانی، کدویی، شیشه‌ای و بومی در این شهرستان تولید می شود. در این شهرستان  انواع مختلفی از میوه های هسته دار مانند زردآلو، هلو، گیلاس، شفت آلو، شلیل، آلبالو و آلو تولید می شوند .

در شهرستان شهربابک همچنین انواعی از محصولات زراعی نیز تولید می شوند. زعفران از جمله محصولات ارزشمندی است که به میزان نه چندان زیاد کشت می شود و با توجه به سازگاری با شرایط اقلیمی این شهرستان، امکان افزایش سطح زیر کشت آن نیز وجود دارد. گندم و جو از دیگر تولیدات زراعی شهرستان شهربابک هستند که میزان تولید خوبی دارند. همچنین این شهرستان در زمینه علوفه های دامی نیز تولیداتی دارد. یونجه و ذرت علوفه‌ای از جمله محصولاتی هستند که در شهرستان کشت می شوند.

کشت گیاهان دارویی از دیگر پتانسیل های شهرستان در زمینه زراعت است.  گاوزبان، کاسنی، به لیمو، چای ترش، بادرنجبوئیه و زیره سبز انواعی از گیاهان دارویی این شهرستان هستند.

شهرستان شهربابک همچنین استعداد خوبی در زمینه احداث گلخانه دارد. در حال حاضر گلخانه هایی در خصوص تولید خیار، گوجه و توت فرنگی در این شهرستان وجود دارند.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *