مقالات

شهرستان سیرجان در بخش کشاورزی

شهرستان سیرجان یکی از شهرستان های جنوب غربی استان کرمان به مرکزیت شهر سیرجان می باشد. که  از شمال و شمال غرب به شهرستان‌های رفسنجان و شهربابک، از شرق و جنوب شرق به شهرستان‌های بردسیر و بافت، از جنوب به استان هرمزگان و از غرب به استان فارس محدود می‌شود.

اقلیم شهرستان سیرجان نیمه‌بیابانی و بیابانی است. رطوبت متوسط آن ۳۶٪ و میانگین بارندگی سالانه ۱۶۰ میلی‌متر است. این شهرستان تابستان‌های نسبتاً گرم با شب‌های تابستانی معمولاً خنک و زمستان‌های سردی دارد.  در مجموع به دلیل ارتفاع بالای این شهرستان از سطح دریا، سیرجان نسبت به شهرستان های هم اقلیم خود در ایران (اقلیم نیمه کویری)، از آب و هوایی معتدل تر و بهتر برخوردار است.

باغداری یکی از حوزه‌های رایج در شهرستان سیرجان است و انوع مختلفی از محصولات باغی در این شهرستان تولید می شوند. پسته محصول اصلی  سیرجان در حوزه باغداری است. بیشترین ارقام تولید پسته سیرجان را فندقی، احمدآقایی، کله قوچی و اکبری تشکیل می دهد. گندم و جو از محصولات زراعی شهرستان سیرجان هستند که میزان تولید خوبی دارند.

سیرجان در زمینه تولید محصولات گلخانه ای وضعیت مطلوبی دارد. در حال حاضر محصولاتی همچون گوجه، خیار، سبزیجات، گل و گیاه زینتی و آلوئه ورا در گلخانه های این شهرستان تولید می شوند. همچنین در این شهرستان گلخانه هیدروپونیک در زمینه تولید محصولاتی همچون خیار وگوجه وجود دارد.

شهرستان سیرجان یکی از مناطق مناسب برای کشت گیاهان دارویی است. درحال حاضر گیاهان دارویی به صورت خودرو و کشت شده در این شهرستان وجود دارند. آویشن، اسطوخودوس، گل گاوزبان، مرزنجوش و بابونه از جمله گیاهان دارویی کشت شده در این شهرستان هستند.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *