مقالات

شهرستان طالقان در بخش کشاورزی

شهرستان طالقان یکی از شهرستان های شمال غربی استان البرز به مرکزیت شهر طالقان می باشد. که از شمال با استان مازندران، از جنوب با شهرستان ساوجبلاغ، از جنوب غرب با فشگلدره و شهرستان آبیک و از شمال‌ غرب با منطقه الموت همسایه است.

شهرستان طالقان در دامنه کوه‌های البرز قرار دارد؛ بنابراین این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی که در آن واقع شده است دارای آب و هوای خنک و کوهستانی در زمستان و هوای ییلاقی و مطبوع در تابستان است. این شهرستان بنا به شرایط اقلیمی دارای جمعیت فصلی است، به گونه‌ای که تعداد جمعیت طالقان در فصل بهار و تابستان به بیش از ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کشاورزی و دامداری اصلی‌ترین شغل و منبع درآمد اهالی شهرستان طالقان محسوب می‌شود. سالانه مقدار قابل توجهی از تولیدات دامی و محصولات کشاورزی از جمله غلات، سیب‌زمینی، حبوبات و میوه‌جات این شهرستان روانه بازار دیگر مناطق کشور می‌شود.

گردو و بادام از جمله محصولات باغی این شهرستان هستند که به مقدار قابل توجهی تولید می شود. باغات میوه هایی نظیر هلو، گلابی، آلبالو، گیلاس و سیب نیز در این شهرستان وجود دارد.  گوجه و خیار نیز از جمله محصولات صیفی این شهرستان هستند که با کیفیت بالایی تولید می‌شوند.

اقلیم شهرستان طالقان برای پرورش گیاهان دارویی مانند آویشن، گل گاو زبان و … اقلیم مناسبی است. گندم نیز از دیگر محصولات زراعی این شهرستان است که بازدهی خوبی دارد.

 

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *