مقالات

محصول گندم در استان بوشهر

استان بوشهر در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت‌های فراوانی است ، که از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به تولید محصول گندم اشاره کرد.با وجود این ظرفیت‌ها، میزان تولید گندم در استان بوشهر تابع شرایط جوی و میزان بارندگی‌ها است . بنابراین در سال‌هایی که میزان بارندگی کاهش می‌یابد، تولید گندم در استان بوشهر نیز با کاهش روبرو می‌شود.

در این سری مقالات مرتبط به کشاورزی استان بوشهر ،در مجموعه رسان آب ، به بررسی تولید محصول گندم در این استان می پردازیم . با ما همراه باشید.

محصول گندم در حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر کشت می شود. که سطح زیر کشت گندم آبی در استان بوشهر  ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار و سطح گندم دیم افزون بر ۸۵ هزار هکتار است . گندم در استان بوشهر در مناطقی که دارای بارندگی سالیانه مناسب هستند ، به خصوص در نواحی شمالی به صورت دیم ،در عرض‌های جغرافیایی پایین‌تر به صورت آبی کشت می شود. کشت گندم در اراضی استان بوشهر از آبان ماه آغاز می شود.

هر ساله برداشت غلات به خصوص گندم از استان‌های جنوبی بویژه استان بوشهر همزمان با آغاز فصل بهار آغاز می‌شود.در صورتی که شرایط اقلیمی و بارندگی های خوبی در استان بوشهر وجود داشته باشد ، برداشت حدود ۱۰۰هزار تن محصول در این استان ممکن می باشد.شهرستان های بوشهر، دشتستان، دشتی و تنگستان از مهمترین قطبهای تولید محصول گندم در استان بوشهر هستند.واحدهای دامداری مختلفی در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند ، که از ضایعات گندم شامل کاه برای تعلیف دام های این واحد ها نیز استفاده می گردد.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *