مقالات

کشت محصولات بهاره در استان همدان

با سپری شدن سرما و مساعد شدن شرایط آب و هوایی، کشت محصولات بهاره اساسی به ویژه چغندرقند،سیب زمینی،ذرت و آفتابگردان و سایر محصولات در استان همدان آغاز می شود . همدان یکی از استان‌های پیشرو در کشاورزی کشور  است ، که ۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

با آغاز فصل بهار و ورود به نیمه دوم فروردین، کشت محصولات بهاره در استان همدان آغاز می شود .  در کشت بهاره در استان همدان ، حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت ۲۰ نوع محصول زراعی می‌رود. که اکثر کشت محصولات بهاره زراعی در این استان به حبوبات، سیب زمینی، ذرت، علوفه و چغندر قند اختصاص دارد. استان همدان به عنوان یکی از استان‌های مهم در تولید سیب زمینی در کشور به شمار می‌رود و از اواخر اسفند کشت سیب زمینی در سطح این استان آغاز می شود. پس از آن  کشت سه محصول ذرت علوفه‌ای، دانه‌ای و آفتابگردان  با مساعد شدن شرایط از اوایل اردیبهشت ماه در استان همدان آغاز می شود . همچنین فصل برداشت محصولات بهاره نیز از اواسط تیرماه در استان همدان آغاز می‌شود.

شروع کشت بهاره ،  زمان  مناسبی برای کشت جودر شهرستان ملایر، گوجه فرنگی و چغندرقند در اسدآباد وفامنین  گندم در رزن، سیب زمینی وسیر در بهار ،گندم و جو در کبودراهنگ و گشنیز در شهرستان نهاوند است. حدود نیمی از گشنیز کشور در مزارع نهاوند تولید می شود

جایگزینی کشت گیاهان کم آب بر و مقاوم در برابر خشکسالی یکی از الگو‌های کشت در استان همدان است. علاوه بر این بیشترین سطح زیر کشت محصولات بهاره مربوط به شهرستان‌های همدان، بهار، رزن، کبودراهنگ و اسدآباد است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *