مقالات

استان اصفهان و محصولات مهم کشاورزی

كشاورزى استان اصفهان از اهميت قابل توجهى برخوردار است. با توجه به عوامل مختلف از قبيل آب و هوا، نوع خاك و ارتفاع مناطق، انواع مختلف محصولات در اين مناطق پرورش داده مى‏ شود. منطقه دشتى اطراف زاينده رود و گلپايگان به واسطه وجود آب‏هاى سطحى و زيرزمينى فراوان و زمين‏هاى مستعد از مهم‏ترين مناطق كشاورزى است. منطقه كوهستانى و كوهپايه ه‏اى مساعد براى كشت گندم آبى و ديم، علوفه و سيب زمينى و كاشت درختان مختلف است. گندم در همه شهرستان‏هاى استان كشت مى‏شود. منطقه جنوب، مركز و غرب استان زير كشت درختان ميوه مى‏باشد و در شرق استان (ناحيه خور و بيابانك)، بيشتر نخلستان ديده مى‏شود.

این استان با دارا بـودن 80526 هکتـار، 3/14 درصـد از کـل سـطح زیـر کشـت محصولات باغی کشور را شامل شده است. از این لحاظ رتبه هشتم را در بین استانهاي کشور دارا میباشد. همچنین، با دارا بودن حـدود 5/6 درصد از کل تولید محصولات زراعی کشور، رتبه چهارم در تولید این محصولات را شامل میگردد .

گیاهان زراعی در این استان  به هفت گروه شامل:غلات، حبوبات، محصولات جـالیزي، سـبزیجات، نباتـات علوفـه اي،نباتات صنعتی و گیاهان دارویی و گیاهان باغی به دو گـروه شـامل :
درختان میوه معتدله و درختان میوه گرمسیري تقسیم می شوند.

از ديگر محصولات زراعى استان اصفهان مى‏توان از محصولات زير را نام برد: جو، برنج، ارزن، نخود، لوبيا، ذرت، كنجد، عدس، ماش، لوبيا، سياه‏دانه، شاه‏دانه، باقلا، پنبه، سيب زمينى، پياز، گوجه فرنگى، چغندر قند، پنبه، محصولات جاليزى. انواع توتون و تنباكو و نباتات علوفه‏اى مثل يونجه، اسپرى و شبدر.

امروزه اصفهان رتبه قابل قبولی درکشت غله و گندم ندارد .اما رتبه دوم تولید گل‌رنگ و محصولات جالیزی (طالبی، گرمک)، رتبه سوم تولید سیب‌زمینی و خربزه و رتبه چهارم سبزی و رتبه ششم در تولید ذرت علوفه‌ای را از آن خودکرده است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *