مقالات

استان زنجان در مسیر توسعه کشت گلخانه ای

استان زنجان، با توجه به پتانسل‌هایی که دارد، اهمیت بسیاری در زمینه کشاورزی و تولیدات آن خواهد داشت؛ به همین دلیل گلخانه در این شهر نیز اهمیت بسیاری پیدا خواهد کرد.

استان زنجان یک استان سردسیر است و برخی از اقلام کشاورزی و میوه‌ها در آن امکان رشد ندارند. گلخانه سازی در زنجان، با توجه به تجهیزاتی که در گلخانه‌ها به کار می‌رود این امکان را می‌دهد تا افراد بتوانند میوه‌ها و محصولاتی که امکان کشت آن‌ها در چنین شرایط آب و هوایی وجود ندارد را پرورش داده و به صورت انبوه تولید کنند.

درحال حاضر در کشور 25 هزار هکتار گلخانه وجود دارد که سهم استان زنجان از این وسعت  حدود 40 هکتار است. سالانه در این 210 واحد گلخانه ای 4 هزار و 500 تن محصول تولید می شود. مهم ترین محصولات گلخانه ای تولیدی در استان زنجان توت فرنگی، خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و نهال است.گل‌های شاخه بریده نیز به میزان محدودی در این استان کشت می‌شوند. که از چهار هزار تن محصول گلخانه‌ای یک هزار و 800 تن توت فرنگی و 2 هزار و 200  تن نیز گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، خیار و انواع سبزی کشت می شود.

تمرکز روی بخش گلخانه‌ای این استان می‌تواند آینده روشنی برای سرمایه‌گذاران به دنبال داشته باشد. همچنین تولید محصول خارج از فصل در استان را نیز تضمین نماید. استان زنجان ظرفیت لازم برای گسترش کشت گلخانه ای را دارد .  تولید محصولات گلخانه ای یک روش نوین است که باعث افزایش کیفیت محصول تولیدی، افزایش صادرات، صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از اراضی غیر قابل کشت با سیستم هیدرویونیک و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان کشاورزی می شود.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *