مقالات

سیستم‌های مدرن آبیاری در استان اصفهان

برای کاهش اثرات منفی کمبود آب بر محصولات و بخش کشاورزی، از سیستم‌های مدرن آبیاری و فناوری جدید باید استفاده کرد.استان اصفهان در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد . هر ساله کاهش منابع آبی را در این منطقه شاهد هستیم . از سوی دیگر زاینده‌رود در شرایط خشکسالی بسر می برد که همین امر وضعیت هرساله کشاورزی استان را در هاله ای از ابهام قرار می‌دهد .لذا نیاز است که شبکه‌های آبیاری مدرن کشاورزی توسعه پیدا کند.

در نیمی از اراضی کشاورزی استان اصفهان از سیستم‌های مدرن آبیاری استفاده می‌شود که این مهم باعث افزایش محصول و تقویت اقتصاد ملی است.

در استان اصفهان حجم طرح‌های آبیاری مدرن انجام شده فعلی در مقایسه با گذشته حدود ۸۱ درصد افزایش داشته است .به این صورت که در سال ۹۲ حدود ۶۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به این نوع آبیاری مجهز شد . این رقم اکنون به ۱۲۳ هزار هکتار رسیده است. بر اساس مطالعات انجام شده در حدود ۲۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان اصفهان قابلیت انجام طرح‌های آبیاری مدرن را دارد.

افزایش راندمان و بهره وری، مدیریت و صرفه جویی بهتر منابع آبی و بهبود در عملیات کاشت، داشت، برداشت از مزایا و نتایج توسعه آبیاری مدرن به شمار می‌رود.توسعه کشاورزی اگرچه از اهمیت بالایی برخوردار است، اما استفاده از فنون نو و پیشرفته بخصوص در زمینه آبیاری‌های مدرن باید بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.پیشرفت و توسعه کشاورزی بدون توجه به روش‌های جدید در تمامی زمینه‌های کاشت داشت برداشت میسر نیست که آبیاری و شیوه‌های جدید آن در تحقق این مهم نقش شایانی ایفا می‌کند.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *