مقالات

شهرستان سیب وسوران و بخش کشاورزی آن

شهرستان سیب وسوران یکی از شهرستان های جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان به مرکزیت شهر سوران می باشد. که از شمال و شمال غرب به شهرستان خاش، از شرق به شهرستان سراوان و از جنوب و غرب به کشور پاکستان و شهرستان مهرستان محدود می‌شود.

آب و هوای شهرستان سیب وسوران گرم و خشك می باشد و میانگین بارش سالانه در این شهرستان حدود7/105 میلی متر است.

شهرستان سیب وسوران جزء شهرستان هایی است که از لحاظ منابع آبی دچار مشکل است؛ اما در یکی دو سال اخیر به دلیل افزایش بارندگی‌ها و پرشدن چاه‌ها، فعالیت های کشاورزی رونق بیشتری گرفته است. برای ادامه ی فعالیت در حوزه کشاورزی این شهرستان بهتر است از روش های آبیاری قطره ای و فشاری استفاده شود.  سطح زیر كشت محصولات زراعی و باغی شهرستان سیب و سوران بالغ بر 10 هزار هكتار است از این مقدار 45 درصد به كشت باغات و 55 درصد به زراعت های سالانه اختصاص دارد.

عمده ترین محصول باغی این منطقه، خرما است. که سالانه 21 هزار تن محصول خرما که 81 درصد آن از نوع مضافتی (بعنوان مرغوبترین خرمای کشور است) تولید می شود.همچنین  در سیب و سوران، خرما از انواع رُبی و هُلیله تولید و به کشور های اطراف ارسال می شود.

عمده ترین تولیدات زراعی شهرستان سیب سوران شامل گندم و جو است، این محصولات بیشتر برای تامین نیاز شهرستان سیب سوران یا شهرستان های اطراف مورد استفاده قرار می گیرند. حبوبات این شهرستان شامل عدس، نخود، ماش و ماک( نوعی لوبیای محلی است) می شود، که به صورت آبی کشت می‌شوند.

سطح زیر کشت گلخانه های شهرستان سیب و سوران ۵۲ هکتار است. که سالیانه به طور میانگین ۶ هزار و ۷۰۰ تن انواع محصولات گلخانه ای در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود. مهمترین محصولات گلخانه ای گلخانه‌های این شهرستان خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، کدو و فلفل است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *