مقالات

شهرستان هیرمند در بخش کشاورزی

شهرستان هیرمند یکی از شهرستان های شمالی استان سیستان و بلوچستان به مرکزیت شهر دوست محمد می باشد.  ز غرب به شهرستان زابل و نیمروز، از شرق به کشور افغانستان، از شمال به کشور افغانستان و از جنوب به شهرستان زهک و زابل منتهی می‌شود.

آب و هوای شهرستان هیرمند مانند سایر شهرستان های سیستان گرم و خشک است و دارای زمستان های سرد و تابستان هایی بسیار گرم می باشد . همچنین در فصل گرم سال باد های صد و بیست روزه سیستان نیز گاهی باعث توفان های شن و کاهش کیفیت شدید هوا در این شهرستان می شود.

در شهرستان هیرمند فعالیت های کشاورزی و باغداری به دلیل مسدود شدن رود هیرمند توسط کشور افغانستان از رونق افتاده است. با این حال در فصل بهار که سرریز آب این رود به شهرستان وارد می شود، برای باغات استان قابل استفاده است. که به کمک آن تولیدات جالیزی، صیفی جات و سبزیجات انجام می گیرد و در بازه ی سه تا چهارماه به محصول می رسند.

عمده محصول باغی تولید شده در شهرستان انگور است. در کنار این محصول، محصولات جالیزی نظیر هندوانه سیستانی و خربزه های قندک و سفیدک نیز تولید می شوند.

تولیدات زراعی شهرستان هیرمند شامل گندم، جو، عدس و یونجه به نسبت سایر محصولات از میزان بیشتری برخوردار هستند. البته این تولیدات بیشتر برای تامین نیاز شهرستان کشت می شوند و اگرمازاد داشته باشند به سیلوی شهرستان زابل ارسال می شوند.

صیفی جات نظیر گوجه فرنگی، خیار و بامیه در هیرمند در مزارع و باغات به صورت آزاد تولید می شود و در چند سال اخیر نیز فعالیت های گلخانه ای در شهرستان برای تولید صیفی جات و سبزیجات صورت می گیرد.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *