مقالات

توسعه مجتمع‌های گلخانه ای در  استان هرمزگان

شرایط آب و هوایی مناسب هرمزگان موجب  تولید محصولات گلخانه‌ای باکیفیت  و توسعه مجتمع‌های گلخانه ای در این ستان شده است . به طوری که در خارج از مرز‌ها هم مشتری دارد و سالانه به طور متوسط بیش از ۸۰ درصد از محصولات گلخانه‌ای هرمزگان صادر می‌شود.

همانطور که در مقالات قبل به آن اشاره شد ، استان هرمزگان در بیش از ۲ دهه گذشته با کمبود آب و خشکسالی‌های طولانی مواجه بوده است . بنابراین یکی از بهترین روش برای کاهش مصرف آب و بالابردن افزایش راندمان محصول، توسعه مجتمع‌های گلخانه ای در این استان می‌باشد . که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه  و مورد بررسی قرار دارد .

در ادامه توسعه مجتمع‌های گلخانه ای در  استان هرمزگان را بررسی خواهیم کرد . با ما ، رسان آب همراه باشید .

تا پایان سال ۱۴۰۰ سطح زیرکشت گلخانه‌های استان هرمزگان حدود ۵۰۰ هکتار بود  افزایش ۲ برابری این میزان اکنون به حدود ۸۵۰ هکتار رسیده است.  همچنین میزان تولید محصولات گلخانه ای نیز از ۱۰۵ هزار تن در سال ،با افزودن ۷۵ هزار تن محصول به ۱۸۰ هزار تن یعنی حدود ۲ برابر رسیده است.

زمان آماده‌سازی و کشت محصولات گلخانه‌ای در هرمزگان از ابتدای شهریور تا پایان تیرماه هرسال است.در حال حاضر حدود ۳۶۰ هکتار سطح زیرکشت فلفل رنگی، ۳۲۰ هکتار گوجه فرنگی، ۶۶ هکتار بادمجان، ۱۹ هکتار خیارسبز و ۲۹ هکتار نیز سایر محصولات از جمله گل و گیاهان دارویی به کشت گلخانه ای هرمزگان اختصاص دارد.

حاجی آباد، میناب، رودان و بندرعباس از مهم‌ترین مناطق کشت محصولات گلخانه‌ای در استان هرمزگان است که بیشترین سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در روستا‌های شهدادی، سرچاهان و بخش فارغان شهرستان حاجی آباد است.

همچنین لازم بذکر است که ، اکنون سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن محصولات گلخانه ای شامل انواع فلفل دلمه ای رنگی، گوجه فرنگی، خیارسبز و بادمجان از هرمزگان صادر می‌شود. محصولات گلخانه ای هرمزگان بیشتر به کشورهای اوراسیا، روسیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود.که این امر  نقش بسزایی در توسعه اقتصاد و بهبود معیشت مردم این منطقه و حتی کشور دارد .

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *