مقالات

محصولات بهاره در آذربایجان غربی

سالانه از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی استان، حدود ۴۰۰ هزار هکتار زیر کشت پاییزه و بقیه به کشت محصولات بهاره نظیر انواع حبوبات، سبزی و صیفی و انواع علوفه و چغندرقند و سایر محصولات بهاره اختصاص می یابد.

بیش از ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی زراعی دیم و آبی استان آذربایجان غربی به کشت محصولات بهاره اختصاص می یابد.کشت محصولات زراعی بهاره در استان آذربایجان غربی از اسفند ماه آغاز می شود و تا اواخر فروردین ماه و نیمه دوم اردیبهشت ماه ادامه می یابد .که حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی بهاره در استان آذربایجان غربی تولید شود.

چغندرقند، یونجه، ذرت، حبوبات، پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، خیار، هندوانه، خربزه و آفتابگردان جزو محصولاتی است ،که کشت آنان در اراضی زراعی آذربایجان غربی در فصل بهار انجام می‌شود.

سطح زیر کشت محصول چغندرقند ۳۲ هزار هکتار است که کشت آن از اسفند ماه آغاز می شود.همچنین یک‌هزار و ۵۵۰ هکتار سیب زمینی، ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار پیاز، چهارهزار و ۴۵۰ هکتار گوجه فرنگی، یک هزار و ۷۷۰ هکتار محصولات جالیزی، یک هزار و ۵۸۰ هکتار سایر سبزی و صیفی جات و ۷۰ هزار هکتار حبوبات در فصل بهار کشت خواهد شد.

برای محصول جو بهاره کشت ۴۷ هزار هکتار، ذرت دانه ای یکهزار و ۱۰۰ هکتار ، ذرت علوفه ای ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار، ۷ هزار هکتار یونجه دیم و ۹۰ هزار و ۴۰۸ هکتار یونجه علوفه ای سطح زیر کشت در نظر گرفته می شود.

شهرستان های ارومیه، بوکان، میاندوآب، شاهین دژ، نقده و پیرانشهر بیشترین تولیدات زراعی استان را به خود اختصاص داده‌اند. همه محصولات در تمامی نقاط استان کشت می‌شوند. اما شهر پیرانشهر در چغندر قند، چالدران در تولید سیب‌زمینی سر آمد هستند.همچنین شهرستان ارومیه در تولید انواع محصولات باغی، گندم، سبزی و صیفی و علوفه پیشتاز است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *