مقالات

کشت پاییزه در خوزستان

فصل پاییز یکی از فصول اصلی در کشاورزی خوزستان است . زیرا آب و هوای این مناطق در پاییز برای کشت پاییزه معتدل و بهاری بوده و برای کشت بسیاری از محصولات مناسب است. اما قبل از کشت پاییزه در خوزستان باید از شرایط کشت پاییزه در خوزستان آگاه باشید . همچنین باید بدانید که محصولات باغی استان خوزستان در فصل پاییز چه سبزیجات و صیفی جاتی هستند.

برای آشنایی با کشت پاییزه در خوزستان در  این مقاله با رسان آب همراه باشید .

شرایط کشت پاییزه در خوزستان

به طور معمول کشت پاییزه در خوزستان از اوایل آبان شروع می‌شود و در اواسط آذر پایان می‌یابد. زمان برداشت محصول کشت پاییزه خوزستان معمولا در اواخر بهمن تا اواسط اسفندماه می‌باشد، زیرا بعد از این تاریخ هوا رو به گرمی زیادی می‌رود و امکان خراب شدن محصولات باغی وجود دارد.

عمده محصولات کشاورزی استان خوزستان در فصل پاییز

استان خوزستان در فصل پاییز محصولات زیادی کشت می‌شود که در این قسمت به معرفی برخی از مهم‌ترین موارد آن می‌پردازیم و به شما می‌گوییم که با اهمیت‌ترین محصولات کشاورزی اهواز، شوش، آبادان و باقی شهرهای این استان چه مواردی است.

کاشت چغندرقند در خوزستان

چغندرقند یکی از محصولات کشاورزی استان خوزستان در فصل پاییز است که بیشتر در شهر شوش و اطراف آن کشت و پرورش داده می‌شود، زیرا در اطراف این شهر کارخانه‌های مهم تولید شکر مانند قند و شکر هفت تپه وجود دارد.

کاشت خیار در خوزستان

خیار یکی از محصولات باغی استان خوزستان است که در فصل پاییز کاشته و در فصل زمستان برداشت و به بازار مصرفی عرضه می‌گردد.

کاشت بادمجان در خوزستان

بادمجان و به طور کلی صیفی‌جات در استان خوزستان و به ویژه در اطراف شهر آبادان به وفور در فصل پاییز کاشته می‌شود تا با برداشت زمستانه، بتوان آن‌ها را به بازار مصرفی روانه کرد.

کاشت ماش در خوزستان

ماش یکی از حبوبات پر مصرف در سبد ایراینیان است، در فصل پاییز در اروندکنار کاشته می‌گردد. ماش خوزستان از کیفیت بالایی برخوردار است و به خوبی می‌تواند نیاز بازار در فصل زمستان را برطرف نماید.

مردم ساکن در استان‌ خوزستان به دلیل آب و هوای گرم و خشک یا گرم و مرطوب این مناطق، بیشتر در فصل پاییز کشاورزی خودشان را انجام می‌دهند. این مورد از جهات زیادی برای کشور نیز به صرفه است، زیرا به رفع محدودیت بازار مصرفی صیفی‌جات‌ها مانند خیار، پیاز، گوجه‌فرنگی، مرکبانی نظیر پرتقال و بسیاری محصولات دیگر کمک می‌کند که منجر به تعادل بازار مصرفی می‌گردد.

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *