مقالات

استان کردستان ؛ مستعد در زمینه توسعه کشت های گلخانه ای

استان کردستان به دلیل شرایط مساعد جغرافیایی و همچنین در اختیار داشتن نیروی متخصص و توانمند یکی از مناطق مستعد کشور در زمینه توسعه کشت های گلخانه ای به شمار می رود.

توسعه کشت های  گلخانه ای باعث می شود که نیاز به واردات محصولات کشاورزی در استان کردستان در چهار فصل کاهش پیدا کرده و ضمن اینکه زمینه برای صادرات محصولات تولیدی به دیگر استانها و حتی خارج از کشور نیز فراهم شود.

در سطح استان کردستان تعداد ١١٨ واحد گلخانه صنعتی، کوچک مقیاس و تونل پلاستیکی وجود دارد . که از مجموع این واحدهای گلخانه استان کردستان ۸۰ واحد صنعتی، ۳۱ واحد کوچک مقیاس، ۶ واحد تونل پلاستیکی و یک واحد سایبان باغی است . که بیشترین واحدها و تولیدات گلخانه ای استان کردستان مربوط به شهرستان‌های سنندج و دهگلان است

.میزان مساحت این تعداد واحد ، ۳۷.۵ هکتار است و سالانه حدود هفت هزار تن محصول تولید و روانه بازار می کنند. که . به طور تقریبی ۷۰ درصد تولیدات گلخانه‌ای استان به خارج از استان صادر و مابقی در بازار داخلی عرضه و مصرف می شود.

عمده محصولات تولیدی گلخانه‌ای این استان شامل خیار، گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی، آلوئه‌ورا و گیاهان زینتی است . که هم اکنون بیشترین میزان تولید محصولات گلخانه ای کردستان مربوط به گوجه فرنگی می باشد و ۱۴ واحد گلخانه در این استان به کشت این محصول می‌پردازند.

در نهایت لازم بذکر می باشد که ، با توجه به آب و هوای استان کردستان، مخاطرات جوی تهدیدی برای محصولات باغی استان به شمار می‌رود .که توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با این تهدید جدی است.

همچنین با توجه به شرایط اقتصادی کشاورزان و نیاز به افزایش تولید و کسب درآمد بالاتر، لازم است در روش‌های تولید محصولات کشاورزی و باغی تغییراتی ایجاد شود . که ایجاد گلخانه یکی از بهترین تغییراتی است که می‌توان در این حوزه ایجاد کرد.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *