مقالات

شهرستان ساوجبلاغ؛ قطب كشاورزي استان البرز

شهرستان ساوجبلاغ یکی از شهرستان های مرکزی استان البرز  به مرکزیت شهر هشتگرد می باشد.  که از شمال با شهرستان طالقان، از شرق و جنوب شرق به شهرستان کرج، از جنوب به شهرستان اشتهارد، از جنوب غرب به شهرستان نظرآباد و از شمال غرب به شهرستان قزوین محدود می‌شود.

به طور کلی این شهرستان دارای اقلیم آب و هوایی سرد است. شهرستان ساوجبلاغ به دلیل واقع شدن در مناطق کوهستانی و حاشیه شهر تهران، در معرض بارش باران و برف قرار دارد. که باعث شده است که این منطقه با بافت شهری سبز و خوش آب و هوا ا شود.

با توجه اینکه 50 درصد از اراضي كشاورزي و باغي استان البرز در شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد ؛ این شهرستان قطب كشاورزي استان البرز محسوب مي‌شود.  آب و هواي مناسب و اراضي حاصلخيز عوامل اصلي رونق كشاورزي و باغداري در اين شهرستان به حساب مي‌آيند. که  وجود 14 هزارو 500 هكتار باغ، 15 هزار هكتار اراضي زراعي و صد هكتار گلخانه از قابليت‌هاي كشاورزي اين شهرستان است.

شهرستان ساوجبلاغ تولیدات متنوعی با مقادیر قابل‌توجه در حوزه محصولات باغی دارد. گيلاس، آلبالو، سيب، هلو، شليل، گردو و توت عمده توليدات باغي اين شهرستان است. كه ساوجبلاغ را در جايگاه نخست توليد ميوه استان البرز و تهران قرار داده است.

گندم و جو از جمله محصولات زراعی شهرستان ساوجبلاغ هستند که به میزان زیادی تولید می‌شوند.

شهرستان ساوجبلاغ در زمینه کشت گیاهان دارویی نیز مستعد است. در حال حاضر این گیاهان به‌صورت خودرو و کشت شده در این شهرستان تولید می‌شوند کرد. آویشن، نعنا و پنیرک انواعی از گیاهان دارویی این شهرستان هستند.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *