مقالات

شهرستان هامون در حوزه کشاورزی

شهرستان هامون یکی از شهرستان های شمالی استان سیستان وبلوچستان به مرکزیت شهر محمدآباد می باشد. که از شرق با شهرستان زهک و کشور افغانستان، از شمال با شهرستان های زابل و نیمروز ، از غرب نیز با بخشی از حوزه شهرستان نیمروز و از جنوب به شهرستان زاهدان و کشور افغانستان(110 کیلومترمرز) همجوار است.
آب و هوای شهرستان هامون گرم و خشک است و از رودخانه های جاری در این شهرستان می توان به رود شیله و قسمت انتهایی از مسیر رودخانه هیرمند اشاره نمود.
شهرستان هامون یکی از شهرستان هایی است که باغداری در آن به دلیل آب و هوای مطلوب و خاک حاصلخیز، عملکرد خوبی دارد. فعالیت های حوزه ی باغداری نسبت به زراعت در هامون بیشتر انجام می شود. به تازگی فعالیت های گلخانه ای نیز در این شهرستان رونق گرفته است. عمده محصول باغی تولیدی در این شهرستان انگور است و در کنار این محصول، محصولات جالیزی نظیر هندوانه سیستانی و خربزه های قندک و سفیدک نیز تولید می شوند. انگور های تولید شده در شهرستان یاقوتی هستند و باید آبیاری شوند. کیفیت انگور های این منطقه بسیار بالاست و بیشتر این محصولات به کشور های اطراف ارسال می شود.
تولیدات زراعی شهرستان هامون شامل گندم، جو و ذرت علوفه ای به نسبت سایر محصولات از میزان بیشتری برخوردار هستند. البته این تولیدات بیشتر برای تامین نیاز شهرستان کشت می شوند و اگرمازاد داشته باشند به سیلوی شهرستان زابل ارسال می شوند.
همچنین لازم بذکر است که موقعیت آب و هوایی و اقلیم مناسب، هامون را به رویشگاه گیاهان دارویی كمیاب نظیر انغوزه، وشا، مورت، گز روغن، آلوئه ورا، سورنجان یا گل حسرت، ریشه شیرین بیان، زیره سیاه، چای ترش، مریم گلی، بادام كوهی و پونه تبدیل كرده است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *