مقالات

سطح گلخانه‌ها در استان خراسان شمالی

در 9سال گذشته سطح گلخانه‌ ها در استان خراسان شمالی از 10هکتار به 70 هکتار افزایش یافته است. جایگاه خراسان شمالی در جدول صنعت گلخانه داری کشور در زمینه میزان سطح گلخانه‌ ها ی استان خراسان شمالی رتبه 29 به رتبه 21 و در زمینه میزان تولید نیز از رتبه 29 به رتبه 17 ارتقا پیدا کرده است .در فضای گلخانه‌ای استان به طور عمده محصولات سبزی و صیفی جات کشت می‌شوند. البته در عین حال، بخشی دیگر از محصولات گلخانه‌ای استان شامل تولید انواع نشاء، نهال همچنین گل‌های زینتی و آپارتمانی هستند.

اکنون سطح گلخانه‌ ها در استان خراسان شمالی۳۳۹ واحد تولیدی بزرگ مقیاس، متوسط و کوچک در سطح استان وجود دارد. که از این سطح سالانه ۱۷ تا ۲۰ هزار تن انواع محصول در فصل و خارج از فصل تولید می شود. 59هکتار سبزی و صیفی، نیم هکتار توت فرنگی، ۳ هکتار گل و گیاهان زینتی و یک و نیم هکتار نشاء و ۲ هکتار آلوورا و سایر گیاهان دارویی محصولات گلخانه‌ای تولیدی در گلخانه‌های خراسان شمالی است. اسفراین با ۴۰ هکتار قطب تولیدات گلخانه ای استان محسوب می شود.

با توجه به اینکه کشت محصولات در گلخانه ها، آب کمتری را می‌طلبد، دفع آفات در سالن‌های گلخانه به راحتی کنترل می‌شوند، بهره وری تولید و اشتغال در گلخانه‌ها بالا است. همچنین تعداد روزهای سرد در این استان زیاد است .که ایجاد گلخانه ها و بردن بیشتر محصولات به این فضاهای بسته به افزایش تولیدات و درآمد کشاورزان کمک می کند.

به همین دلیل توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و انتقال بخشی از زراعت سبزی و صیفی در فضای باز به محیط‌های کشت گلخانه‌ای از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی است.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *