مقالات

کشت های پاییزه و بهاره در استان کرمانشاه

کرمانشاه یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است که شرایط اقلیمی و تنوع آب و هوایی استان  کرمانشاه موجب شده که استان کرمانشاه  مستعد کشت انواع محصولات زراعی در کشت های پاییزه و بهاره باشد .

در این مقاله از سری مقالات رسان آب که مرتبط با استان کرمانشاه می باشد به بررسی کشت های پاییزه و بهاره در این استان با پتانسیل بالای کشاورزی می پردازیم . با ما همراه باشید .

کشت پاییزه در استان کرمانشاه

هر ساله محصولات کشاورزی همچون گندم، جو، نخود، چغندرقند و کلزا در استان کرمانشاه زیر کشت پاییزه می‌رود . سالانه به طور میانگین 700 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه به کشت پاییزه اختصاص می یابد . که حدود ۸۰ درصد کشت پاییزه در استان کرمانشاه به صورت دیم انجام می‌شود .

بیشترین سطح زیر کشت از بین محصولات کشاورزی پاییزه این استان به محصول گندم اختصاص دارد . 392 هزار هکتار از اراضی کشاورزی پاییزه این استان زیر کشت  گندم می رود . که 92 هزار هکتار از این سطح به کشت گندم آبی و 300 هزار هکتار دیگر به کشت گندم دیم اختصاص دارد.

کشت پاییزه در استان کرمانشاه  باید قبل از شروع بارش‌های پاییزی انجام شود. بهترین زمان برای کشت پاییزه گندم و جو در این استان دهه آخر مهر ماه می باشد . کشاورزان این استان باید از اول مهر کارهای مرتبط با آماده سازی اراضی خود شامل تسطیح اراضی  و دیگر اقدامات را انجام دهند . تا در اواخر مهر ماه برای زیر کشت بردن اراضی کشاورزی خود آمادگی لازم را داشته باشند.

کشت بهاره در استان کرمانشاه

در استان کرمانشاه با توجه به محدودیت منابع زیرزمینی و میزان مصرف جمعیت استان، محصولات متنوع و استراتژیکی در فصل بهار بعنوان محصولات بهاره کشت می شود. عمده این محصولات شامل نخود، ذرت دانه ای، چغندرقند، سیب زمینی، دانه آفتابگردان، پیاز و گوجه فرنگی است. که کشت بهاره محصولات کشاورزی در اراضی زراعی استان کرمانشاه معمولا از نیمه اسفند ماه شروع شده و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

در بین شهرستان های این استان ،  بیشترین کشت محصول چغندر قند به کرمانشاه، اسلام آباد غرب و هرسین، محصول گوجه فرنگی به کرمانشاه، صحنه و هرسین و ذرت به کرمانشاه اختصاص دارد.

در نهایت لازم بذکر  می باشد که بیشتر محصولات زراعی تولیدی در این استان ، علاوه بر تامین میزان نیاز مصرفی استان کرمانشاه مقادیر قابل توجهی از این تولیدات به عنوان محصولات مازاد به خارج از این استان، صادر می شود یا در اختیار کارخانجات تولید محصولات غذایی قرار می گیرد.

 

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

مشاوره: 09001051369 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *